

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, Kasım ayı dış ticaret rakamlarını değerlendirerek, Türkiye’nin ihracatında teknoloji odaklı bir dönüşümün yaşanmasının memnuniyet verici olduğunu belirtti.
Bakan Şimşek’in paylaştığı verilere göre, Türkiye’nin yıllık ihracatı Kasım ayında 270,6 milyar dolara ulaştı. İthalat ise küresel altın fiyatlarındaki artışın etkisiyle 361,9 milyar dolar olarak gerçekleşti. Özellikle Ocak-Kasım döneminde yüksek ve orta-yüksek teknolojili ürünlerin ihracatında kaydedilen %9,6’lık artış dikkat çekiyor. Şimşek, bu ürün gruplarının imalat sanayi ihracatı içindeki payının %43’e yükselmesinin Türkiye için önemli bir dönüm noktası olduğunu vurgulayarak, “İhracatımızın teknolojik yapısı güçleniyor” ifadesini kullandı.
Türkiye’nin yüksek teknolojili üretim kapasitesini artırma konusunda kararlı olduklarını belirten Şimşek, şu mesajı verdi: “Yüksek teknolojili üretimi teşvik ederek ve rekabet gücümüzü artırarak aktif sanayi politikalarımızı uygulamaya devam edeceğiz. Üretken ve stratejik sektörlere yönelik sağladığımız destekleri daha da artıracağız.” Bu açıklama, Türkiye’nin ekonomik büyüme stratejisinde yüksek teknolojiye verilen önemin altını çiziyor ve gelecekte bu alanda yapılacak yatırımların sinyalini veriyor.
EKONOMİ
26 Haziran 2026EKONOMİ
26 Haziran 2026EKONOMİ
26 Haziran 2026EKONOMİ
26 Haziran 2026EKONOMİ
26 Haziran 2026EKONOMİ
26 Haziran 2026EKONOMİ
26 Haziran 2026
1
Araç sahiplerine güzel haber! Benzine dev indirim geliyor
6964 kez okundu
2
Bakan Yumaklı, yaklaşık 1,4 milyar lira tarımsal destekleme ödemesinin bugün yapılacağını bildirdi
4607 kez okundu
3
Mattia Ahmet Minguzzi Davasında Dikkat Çeken Gelişmeler
1031 kez okundu
4
Akaryakıta sürpriz indirim! Haftalar sonra psikolojik sınırın altına indi
937 kez okundu
5
Baba ve oğlunun yüzünü güldüren mantar avı
662 kez okundu
Güvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.