2024-2025 akademik yılı için üniversiteye kayıt olmak isteyen öğrenciler, gerekli belgeleri merak ediyor. Öğrenciler sıklıkla “Üniversiteye kayıt için okula gitmek gerekiyor mu?” sorusunu soruyor. YKS sonuçlarının açıklanmasının ardından ise “Üniversiteye kayıt olurken hangi belgeler gerekiyor?” sorusu gündeme geliyor. Üniversiteye kayıt için gerekli belgeler ve detaylar haberimizde…
Üniversitelerin kabul şartları farklılık gösterebilir ancak genel olarak her üniversitenin istediği belirli belgeler bulunmaktadır. Kurumun belirlediği özel belgeler dışında, aşağıdaki belgelerin tamamlanması önemlidir:
YKS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adaylar, kayıt işlemlerini 19-23 Ağustos tarihleri arasında yapacak. Elektronik kayıtlar ise 19-21 Ağustos tarihlerinde alınacak. Yükseköğretim programlarına kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra boş kalan kontenjanlar üniversiteler tarafından ÖSYM’ye bildirilecek. Genel yerleştirme sonunda boş kalan kontenjanlara ÖSYM tarafından merkezi olarak ek yerleştirme yapılacak. Merkezi yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilen adaylar, ek yerleştirme için başvuramayacak.
Real Madrid’in yıldızına futbol tarihine geçecek bir teklif
“Niye indirim yaptın?” diyen müşteriye piknik tüpüyle saldırdı
Kaçak sünnet sonucu 7 yaşındaki çocuk cinsel organından yaralandı
a) Adayların mezun oldukları ortaöğretim kurumundan aldıkları diplomanın aslı veya onaylı örneği, ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi sunmaları gerekmektedir.
b) Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde, öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi durumunda, aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırılmaması halinde, ortaöğretim diplomasının aslı olmadan kayıt yapılacak ve önceki yükseköğretim kurumundan bilgi teyidi alınacaktır.
c) Aday ek puan ile yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösteren resmi belge sunulmalıdır. (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
ç) Yükseköğretim kurumları tarafından talep edilmesi durumunda, 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf teslim edilmelidir.
d) Katkı payı veya öğretim ücretinin ödendiğini gösteren belge sunulmalıdır.
e) Üniversiteler tarafından kayıttan önce ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretlerinin temin edilmesi gerekmektedir. YKS ile yükseköğretim programına yerleşen adayların askerlik durumları, üniversiteler tarafından https://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecektir.
Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi ve burs detayları için ise üniversite rektörlüklerine veya Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne başvurmaları gerekmektedir.
2024-YKS Yerleştirme Sonuçları Açıklandı https://t.co/IRLjEQnYHT pic.twitter.com/LDlMNZwGKr
— ÖSYM (@OSYMbaskanligi) August 13, 2024 Haberler.com / Sena Demiröz – Gündem
”
GÜNDEM
5 saat önceGÜNDEM
5 saat önceGÜNDEM
5 saat önceGENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önce