(ANKARA) – Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) işbirliğinde düzenlenen “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” Ankara’da başladı. ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, ÖSYM’nin uluslararası ölçekte büyük ve dijitalleşmiş bir kurum olduğunu vurguladı. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise eğitim sisteminde köklü değişikliklere ihtiyaç duyulduğunu, özellikle ortaokuldan liseye ve liseden yükseköğretime geçiş süreçlerinin yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Türkiye’deki LGS ve YKS gibi geniş katılımlı sınavların da ele alınacağı sempozyumda, ölçme değerlendirme alanındaki global gelişmeler, yapay zeka tabanlı uygulamalar ve yenilikler masaya yatırılacak. Üç gün sürecek etkinlikte, dünyanın dört bir yanından uzmanlar deneyimlerini paylaşacak.
“Dijitalleşmeyi de başarmış bir kurumuz”
Sempozyumun açılışında konuşan ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, bu etkinliği geleneksel hale getirmeyi hedeflediklerini ifade etti. 2024 yılında 68 farklı oturumda 13 milyon adaya sınav uygulayacaklarını ve iki milyon kişinin sınavlarda görev alacağını belirten Ersoy, ÖSYM’nin uluslararası alanda önemli bir kurum olduğunu ve dijitalleşmeyi başarıyla uyguladığını vurguladı. Ayrıca, e-sınav sistemini geliştirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Ersoy, ÖSYM’nin adil bir sınav sistemi gerçekleştirdiğini vurgulayarak, bu yıl 68 farklı sınav uygulayacaklarını ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından alınan karar doğrultusunda performans ölçen sınavlar gerçekleştirdiklerini belirtti. Spor bilimlerine giriş sınavını standart hale getirdiklerini ve öğrencilerin üniversite üniversite gezmek zorunda kalmamasını sağladıklarını ifade etti.
“Uluslararası sınav izleme araçlarından istifade ettik”
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise ölçme ve değerlendirme alanında yoğun çalışmalar yürütüldüğünü ve bununla ilgili mevzuat çalışmalarının tamamlandığını belirtti. Yeni mevzuatla birlikte sınıf içi ölçmelerde açık uçlu sorulara öncelik verildiğini, öğrenci ve öğretmenlere geri bildirim ve analiz yapma olanağı sağlandığını ve ilkokullarda öğrenci gelişimini izlemek amacıyla sınavların kaldırıldığını ifade etti. Oyun temelli değerlendirmelerin öne çıkarıldığını ve ulusal ve uluslararası izleme araçlarının takibinin yapıldığını, ayrıca uluslararası sınav izleme araçlarından yararlanıldığını söyledi.
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni beceri temelli tanımlıyoruz”
Yelkenci, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin üç genel müdürlük ve Talim ve Terbiye Kurulu tarafından oluşturulan üç modülle izleneceğini belirtti. Bu modeli, düşünce, alan, sosyal, duygusal ve okur yazarlık becerilerinin, eğilimler ve değerlerle entegre edildiği beceri temelli bir program olarak tanımladı. Bu becerilerin kazanılması için hazırlanan programların kullanılmasını ve süreç odaklı, geliştirmeci ölçme ve değerlendirme yaklaşımının benimsenmesini vurguladı.
“4+4+4 sisteminin son dört yılını yeniden ele almamız gerektiği aşikar”
Milli Eğitim Bakanlığı’nın politikalarını belirleyen birçok faktör olduğunu ve ileriye yönelik bir öngörü olarak, beceri örgüsü temelli bir müfredatın sadece çoktan seçmeli sınavlarla öğrenci seçen bir yaklaşım için uygun olmadığını belirtti. Ortaokuldan liseye ve liseden yükseköğretime geçiş süreçlerinde öğrenciyi bütün yönleriyle ele alacak bir sistemin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Bu geçiş süreçlerinde mesleki teknik eğitimin niteliğinin artırılması ve 4+4+4 sisteminin son dört yılının yeniden değerlendirilmesinin şart olduğunu ifade etti.
Sempozyumda konuşan Prof. Dr. Matthias Von Davier, ülkeleri dinlemenin ve eğitim çalışmalarını yakından takip etmenin önemine değinerek, ölçme ve değerlendirme alanındaki kapsamın genişletilmesi gerektiğini belirtti.
Kaynak: ANKA / Güncel”
GENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önceGENEL
6 saat önceGÜNDEM
7 saat önceGÜNDEM
7 saat önceGüvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.