Türkiye’de 2023 yılının ilk sekiz ayına göre, Ağustos sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı elektrikli araç sayısı %230,99 oranında artarak 137.009’a ulaştı.
Elektrikli araçlara olan ilgi, Türkiye genelinde her geçen gün artıyor. Alışveriş merkezleri, akaryakıt istasyonları ve benzeri yerlerde yaygınlaşan şarj istasyonları, bu artışta önemli bir rol oynuyor. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, Ocak-Ağustos 2024 döneminde, önceki yılın aynı dönemine kıyasla, elektrikli otomobil sayısı %230,99 artış göstererek 41.393’ten 137.009’a yükseldi. Benzin ve elektrikle çalışan hibrit araçlar da aynı dönemde %67,61 oranında artış göstererek, 188.969’dan 316.742’ye çıktı. Ağustos 2024 sonu itibarıyla Türkiye’de 15.901.404 otomobil kayıtlı olup, bunların %34,7’si dizel, %32,4’ü LPG’li, %29,9’u benzinli, %2’si hibrit ve %0,9’u elektrikle çalışıyor.
Elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçlara göre daha az karbon salınımı yaparak çevreye daha az zarar veriyor. Karbon ayak izi, enerji verimliliği, hava ve gürültü kirliliği açısından geleneksel araçlardan daha avantajlılar. Elektrikli araçlar, fosil yakıt masraflarını tamamen ortadan kaldırarak artan benzin ve mazot fiyatlarından etkilenmiyor. Bir elektrikli aracın 100 kilometre yol katetmesi için ortalama 18 kilowatt saat enerji tüketimi söz konusu. Bu da, içten yanmalı motorlu araçların yakıt tüketiminin çok altında bir değer. Elektrikli araçlar, motor, debriyaj, şanzıman, egzoz borusu, yağ ve filtre gibi parçalara ihtiyaç duymuyor. Ayrıca, batarya ile çalışmaları, araç arıza riskini ve bakım maliyetlerini önemli ölçüde azaltıyor.
Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Güncel
”
GÜNDEM
18 saat önceGENEL
18 saat önceGENEL
18 saat önceGENEL
18 saat önceGENEL
18 saat önceGENEL
18 saat önceGENEL
19 saat önce