DOLAR 34,1026 0.24%
EURO 38,1457 0.1%
ALTIN 2.874,391,62
BITCOIN 2149412-0.05715%
İstanbul
21°

PARÇALI BULUTLU

13:02

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Türkçe Öğretimi İçin Yeni Projeler Geliştiriliyor
6 okunma

Türkçe Öğretimi İçin Yeni Projeler Geliştiriliyor

ABONE OL
Eylül 22, 2024 07:48
Türkçe Öğretimi İçin Yeni Projeler Geliştiriliyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul’da düzenlenen 2. Uluslararası Miras Dil ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu’nda Türkiye’de misafir öğrencilerin Türkçe öğrenimi için yürütülen çalışmaları vurguladı. Tekin, 2013-2014 yılından itibaren Suriyeli sığınmacılar için Türkçe ve Türkiye müfredatının uygulanmasına karar verildiğini ve bu kararın ardından misafir çocukların Türkçe öğrenmesi için kapsamlı programların hayata geçirildiğini belirtti. Bu programlar kapsamında öğretmenler istihdam edildi, materyal setleri ve ders kitapları hazırlandı, ayrıca çocukların Türkçe öğrenimini desteklemek için teknolojik olanaklar geliştirildi.

Türkiye Ulusal Ajansı ve Avrupa Birliği’nin desteklediği Language Tree Projesi kapsamında düzenlenen sempozyum, İstanbul Bilgi Üniversitesi Santralistanbul Kampüsü’nde başladı. Sempozyumun açılışında Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı tanıtım videosu gösterildi.

‘MİSAFİR ÇOCUKLARIMIZIN TÜRKÇE ÖĞRENMESİ İÇİN ÇOK CİDDİ PROGRAMLAR GELİŞTİRİLDİ’

Tekin, Türkiye’de misafir öğrencilerin Türkçe öğrenmesi için Bakanlığın yoğun bir çalışma yürüttüğünü dile getirerek, 2013-2014 yılından itibaren Suriyeli sığınmacılar için Türkçe ve Türkiye müfredatının uygulanmasına karar verildiğini belirtti. Bu kararın öncesinde geçici durum olarak kabul edilen sığınmacılara genellikle Suriye müfredatı uygulanıyordu. Tekin, bu karardan sonra misafir çocukların Türkçe öğrenimini desteklemek için çok sayıda program, öğretmen istihdamı, materyal seti ve ders kitabı hazırlandığını, ayrıca teknolojik imkanlar geliştirildiğini vurguladı.

‘ÜLKEMİZDEKİ YABANCI OKULLARLA İLGİLİ HUKUKİ SÜRECİ KAMUOYUYLA PAYLAŞTIK’

Tekin, Türkiye’deki yabancı okullar ile ilgili hukuki süreci kamuoyuyla paylaştıklarını belirterek, Fransa ve Fransız okulları örneğini verdi. Tekin, Türkiye’de Lozan Antlaşması’ndan kaynaklanan ve Lozan’da temel hak ve hürriyetler çerçevesinde tanınan azınlıkların kendi dillerini ve kültürlerini öğrenmelerine yönelik eğitim veren azınlık okullarının olduğunu hatırlattı. Tekin, Lozan’ın ardından Lozan mektuplarıyla meşruluğu ve hukukiliği kabul edilen yabancı okulların yanı sıra 1940’lı yıllardan itibaren Türkiye’de kurulan belli başlı ülkelere ait okulların olduğunu belirtti. Bu okulların hiçbir hukuki altyapısı olmadığını ve öğrencilerin çoğunluğunun Türk vatandaşı olduğunu vurguladı. Tekin, bu durumun Türkiye’nin iç hukuku açısından bir problem olduğunu, çünkü Türkiye’deki Türk vatandaşlarının sadece Türk okullarına veya resmi devlet okullarına devam edebileceğini belirtti.

‘GÖRÜŞMELERİMİZ DEVAM EDİYOR’

Tekin, Türkiye’deki yabancı okulların hukuki statüye kavuşturulmasının uluslararası bir sözleşmeyle mümkün olduğunu, böyle bir sözleşmenin Türkiye’nin iç hukukunu geçersiz kılabileceğini ve bu okullara hukuki statü kazandırabileceğini belirtti. Tekin, bu karşılığında, Türkiye’nin o ülkelerde yaşayan Türk vatandaşlarının Türkçe ve Türk kültürü derslerini alması konusunda taahhüt talep ettiğini söyledi. Tekin, bu konudaki görüşmelerin devam ettiğini, uluslararası bir sözleşme imzalanması durumunda yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının haklarının garanti altına alınacağını belirtti.

Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Güncel

Uluslararası İlişkiler Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin Göçmenler Politika Misafir Kültür Eğitim Güncel

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Güvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.