Türkiye’nin bacasız sanayi olarak kabul edilen turizm sektörü, 2024 yılında hedeflerine ulaşamadı. Kızılbük GYO Genel Müdürü Mahmut Sefa Çelik, turizm tesislerindeki konaklama oranlarının düştüğünü ve 2025 için de endişelerinin olduğunu dile getirdi. Çelik, Türk turizminde yaşanan sorunun “dört mevsim tatil” anlayışı ile çözülebileceğini belirtti.
Çelik, sektördeki fiyat artışları ve standart hizmetlerin, turizmi olumsuz etkilediğini ve gelecek sezonun da sıkıntılı olacağına işaret etti. “Ülkemiz, coğrafi konumu ve şifalı suları ile adeta bir cennet” diyen Çelik, sadece yaz değil, tüm yıl boyunca turizmi teşvik etmek için yatırım yapılması gerektiğini vurguladı.
“2024 yaz sezonunda otel doluluk oranları yüzde 60 ile 70 arasında kaldı. Haziran ayı bayram nedeniyle yoğun geçmesine rağmen, Temmuz ayında fiyatlar yükselince doluluk oranları düştü. Sezonun en yoğun döneminde yüzde 30 oranında boşluk olması, iyi bir sezon olmadığının göstergesi. Oteller, yüksek fiyatlar nedeniyle Avrupa ve Rus pazarına yönelik indirimli kampanyalar başlattı. Fiyat artışları, turizm sektörünü zor bir dönemden geçiriyor. Özellikle Temmuz ayında son dakika satışlarda indirimler yapılıyor. Ancak tablo hiç iç açıcı değil. 2024’te yaşadıklarımız, 2025’in nasıl geçeceğinin bir göstergesi. Asıl korkulması gereken bu” dedi Çelik.
Otel fiyatlarının geçen yıla göre yüzde 50 arttığını vurgulayan Çelik, Avrupa’da en pahalı ülkeler arasında yer aldığımızı söyledi. “İç pazardaki fiyat artışları makası daha da açtı. Fiyat benzerliği nedeniyle tatilciler Yunan Adaları’nı tercih ediyor. 2024’ün ilk çeyreğinde yurt dışına giden vatandaş sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18,4 artarak 2 milyon 449 bin 225 kişi oldu. Kişi başı ortalama harcamaları 727 dolar.” dedi Çelik.
Turizm bölgelerindeki doluluk oranlarının endişe verici olduğunu söyleyen Çelik, “Türkiye’de ‘turizm’ denilince sadece yaz tatilleri akla geliyor. Ancak ülkemiz, coğrafi konumu ve şifalı suları ile dört mevsim seyahat için ideal bir yer. Tatilcileri tüm yıl boyunca seyahate teşvik etmek için turizm işletmelerinin yenilikçi pazarlama stratejilerine odaklanması gerekiyor.” dedi.
“Dört mevsim turizme yönelik yatırımların artırılması, ülkemizin turizm geleceği için stratejik önem taşıyor. Marmaris İçmeler’de, turizmden istihdama kadar pek çok alanda bölgeye değer katmak için çalışmalarımızı sürdürdüğümüz Kızılbük Thermal Wellness Resort projemizle, bölgede bir ilki gerçekleştirerek dört mevsim turizmi teşvik etmeyi hedefliyoruz. Projemiz ile bölgeye katma değer sağlarken bölge halkının yaşam alanlarına dokunmayı misyon edindik. 30 yıldır metruk halde bulunan bir yapıyı Marmaris’e 12 ay katkı sağlayacak bir projeye, keyifli bir huzur alanına dönüştürüyoruz. Yıl boyu açık olacak tesisimizde, deniz kum ve güneşin yanı sıra, şifalı sular, thalasso terapiden Türk hamamı ve termal havuzlara kadar pek çok farklı imkan sunuyoruz.” dedi Çelik.
Çelik, Kızılbük Thermal Wellness Resort projesini ve termal suları incelemek üzere dünyaca ünlü Termal Uzmanı Prof. Dr. Karl Ludwig Resch’i Marmaris’e davet ettiklerini söyledi. “Dünyaca ünlü Termal Uzmanı Prof. Dr. Karl Ludwig Resch’i tesisimizde ağırladık. Kendisi tesisi gezdikten sonra gördüğü en kapsamlı ve en büyük tesisi incelediğini ve oldukça heyecanlandığını belirtti. Projemizin Türk termal su turizmi endüstrisinde yeni bir sayfa açacağını aktardı. Uzun yıllar Saksonya SPA Derneği’nin başkanlığını üstlenen, bu süreçte sağlık turizmi ve SPA sektörünün Almanya’daki gelişimine liderlik eden bir uzman tarafından tam not almak, bizim için büyük bir gurur.” dedi. – MUĞLA
GENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGÜNDEM
3 saat önce