Ticaret, Hazine ve Maliye Bakanlıkları ile Reklam Özdenetim Kurulu işbirliğiyle, sosyal medya fenomenleri için kapsamlı bir eğitim programı başlatıldı. Bu program, influencer’ların hukuki ve etik sorumluluklarını vurgulamayı amaçlıyor.
Üç kurumun ortaklaşa düzenlediği “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile influencer’lar, paylaşımlarının yasal ve etik boyutları konusunda bilgilendiriliyor.
Eğitim programında, tüketici hakları, reklamcılık mevzuatı, Reklam Özdenetim Kurulunun işleyişi ve örnek kararlar detaylı bir şekilde ele alınıyor. Ayrıca, pazarlama iletişiminin etik kuralları, telif hakları ve kişisel verilerin korunması konularında da kapsamlı bilgiler veriliyor.
Programda, influencer’ların yapmaktan kaçınmaları gereken paylaşımlar ve davranışlar da vurgulanırken, Vergi Denetim Kurulu müfettişleri tarafından sosyal medya faaliyetlerindeki vergi yükümlülükleri hakkında da ayrıntılı bilgiler sunuluyor.
Vergi Denetim Kurulu’nun İstanbul hizmet binasında gerçekleştirilen ilk eğitim, 300 binden fazla takipçisi olan 70 influencer’ın katılımıyla tamamlandı. Katılımcılar, eğitimi başarıyla tamamlayarak sertifika almaya hak kazandılar.
İki ayda bir düzenlenecek olan yüz yüze eğitimler, 2025 yılı sonuna kadar yaklaşık 1000 influencer’a ulaşmayı hedefliyor. Bir sonraki eğitim Ocak ayında yapılacak. Detaylı bilgiye smeegitimi.com adresinden ulaşılabilir.
Kaynak: AA / Serhat Tutak – Güncel Hazine ve Maliye Bakanlığı Ticaret Bakanlığı Sosyal Medya Ekonomi Güncel Eğitim Finans Hukuk Medya
GENEL
48 dakika önceGÜNDEM
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önce