DOLAR 34,2906 0.16%
EURO 37,0922 -0.36%
ALTIN 3.028,620,57
BITCOIN 23205371.05236%
İstanbul
16°

AÇIK

05:57

SABAHA KALAN SÜRE

Ticaret Bakanlığı, Influencerlara yasal ve etik ilkelere dair eğitim verecek
6 okunma

Ticaret Bakanlığı, Influencerlara yasal ve etik ilkelere dair eğitim verecek

ABONE OL
Ekim 27, 2024 07:47
Ticaret Bakanlığı, Influencerlara yasal ve etik ilkelere dair eğitim verecek
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ticaret Bakanlığı, sosyal medya etkileyicilerine yönelik bir eğitim programı başlatacağını duyurdu. “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” adı verilen bu program, 300 binin üzerinde takipçisi bulunan etkileyicilere, dijital pazarlama iletişiminde uymaları gereken yasal ve etik ilkeleri öğretmeyi amaçlıyor.

Bakanlık, artan dijitalleşme ve sosyal medya kullanımıyla birlikte, sosyal medya platformlarındaki reklamların tüketici davranışlarını doğrudan etkilediğini ve tüketicilerin bu reklamlardan zarar görebilme riskini artırdığını belirtti. Bu program, hem tüketicilerin sosyal medyada korunmasını sağlamak hem de reklam verenlerin daha sağlıklı bir iletişim kurmasını desteklemek amacıyla Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle hayata geçirildi.

EĞİTİM PROGRAMININ TANITIMI

16 Ekim’de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin ev sahipliğinde yapılan bir toplantıda, programın tanıtımı gerçekleştirildi. Toplantıya Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve etkileyici güçleri yüksek sosyal medya etkileyicileri katıldı.

EĞİTİM PROGRAMININ DETAYLARI

Eğitim programı, tüketici haklarından vergi mevzuatına, etik reklamcılıktan kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgiler sunacak. Programın amacı, sosyal medya etkileyicilerinin daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışını benimsemelerini sağlamak. İlk eğitim 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze gerçekleştirilecek. Eğitimi tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayınlanacak.

PROGRAMIN AMAÇLARI

Yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletişimini destekleyen sosyal medya etkileyicileri, markaların gözünde de daha değerli hale gelecek. Bakanlık, programın amacının sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilinci kazandırmak ve böylece tüketicilerin doğru bilgilendirilmesini sağlamak olduğunu belirtti. Bakanlık, hem geleneksel mecralarda hem de dijital mecralarda tüketicileri en üst düzeyde korumak için gerekli çalışmalarını hassasiyetle sürdüreceğini ifade etti.

Haberler.com / Abdurrahman Yazıcı – Teknoloji

Ticaret Bakanlığı Sosyal Medya Teknoloji Ekonomi Eğitim Finans

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP