DOLAR 35,3088 -0.2%
EURO 36,7146 0.6%
ALTIN 2.989,78-0,35
BITCOIN 36030104.02252%
İstanbul
11°

AÇIK

06:51

SABAHA KALAN SÜRE

Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacak
4 okunma

Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacak

ABONE OL
Ocak 4, 2025 12:50
Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacak
0

BEĞENDİM

ABONE OL

“`html

Şam ile Medine arasında, II. Abdülhamid döneminde (1900-1908) inşa edilen Hicaz Demiryolu, Osmanlı İmparatorluğu’nun en önemli demiryolu hatlarından biriydi. Suriye’nin iç savaştan sonra yeniden yapılanma sürecinde Türkiye’nin desteği büyük önem taşıyor; özellikle ulaşım ve altyapı alanlarında Türkiye’nin deneyiminden faydalanılması amaçlanıyor.

OSMANLI MİRASI: YENİDEN İNŞA

Suriye, Osmanlı dönemine ait demiryolu hatlarını modernize etmek için çalışmalara başladı. Hızlı tren projeleri ve Şam ile Halep’te metro inşaatı planlanıyor. Türkiye, bu projelerde teknik ve uygulama desteği sağlayacak.

DENİZ YOLU PROJELERİ İLE TİCARET CANLANACAK

Antakya ve Mersin’den Lazkiye’ye yeni deniz yolu taşımacılığı güzergahları kurulması hedefleniyor. Bu girişim, ticari faaliyetlerin canlanması ve Türkiye-Suriye ticaretinin güçlendirilmesi amacını taşıyor.

HAVA ULAŞIMINDA DA TÜRKİYE DESTEĞİ

Şam ve Halep havaalanlarının altyapı eksikliklerini gidermek için Türkiye, X-ray cihazları ve dedektörlerin kurulumu, pist onarımları ve radar sistemlerinin iyileştirilmesi gibi konularda yardım sağlayacak.

TÜRK FİRMALARININ ROLÜ

Suriye’deki ticari hayatın canlanması için kara, deniz ve demiryolu altyapısına büyük yatırımlar yapılacak. Bu projelerde Türk şirketleri önemli bir rol oynayacak ve iki ülke arasındaki yük taşımacılığını destekleyecek altyapıyı kuracak.

STRATEJİK İŞBİRLİĞİ

Suriye’yi ziyaret eden Türk uzman ekipleri, ulaşım ve havaalanı altyapısındaki eksiklikleri tespit etti. Bu tespitlere göre oluşturulacak projeler, Türkiye-Suriye ilişkilerinin daha da güçlenmesini hedefliyor.

Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacak

HİCAZ DEMİRYOLU: SEMBOLİK VE STRATEJİK ÖNEM

Alman asıllı Amerikalı mühendis Zimpel, 1864’te Kızıldeniz ile Şam’ı birleştirecek bir demiryolu hattı önermişti. Ancak Osmanlı yönetimi, deniz yolunun daha ekonomik olması nedeniyle bu teklifi başlangıçta reddetti.

HİCAZ DEMİRYOLU’NUN DOĞUŞU

1891’de Hicaz kumandanı Osman Nuri Paşa’nın raporu, Cidde-Mekke arasında bir demiryolunun önemini vurguladı. Daha sonra, Ahmed İzzet Efendi’nin kapsamlı raporu, hem savunma hem de hac yolculuklarının kolaylaştırılması açısından demiryolunun gerekliliğini açıkça ortaya koydu.

Şam’dan Medine’ye uzanacak bir demiryolu fikri, dış saldırılara ve iç isyanlara karşı önemli bir savunma unsuru olarak görüldü. Hac yolculuklarını kolaylaştırmanın yanı sıra ekonomik faydaları da vurgulandı.

Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacak

II. ABDÜLHAMİD’İN DESTEĞİ

II. Abdülhamid, Mehmed Şakir Paşa’nın raporunu inceleyerek, 2 Mayıs 1900’te inşaata başlanmasını emretti. İnşaat 1 Eylül 1900’te resmen başladı. Proje, Şam’dan Mekke’ye uzanmayı hedefliyordu ve gelecekte Cidde, Akabe hatta Yemen’e kadar genişletilmesi düşünülüyordu.

Demiryolu için geniş çaplı bağış kampanyaları düzenlendi ve II. Abdülhamid 50.000 lira bağışta bulundu. Bağış yapanlara Hicaz Demiryolu Madalyası ve berat verildi.

Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacak

İNGİLTERE’NİN KARŞITLIĞI

Birçok ülke, Osmanlı İmparatorluğu’nun bu projesine karşı çıktı. Özellikle İngiltere, proje aleyhinde yoğun bir propaganda yürüttü. Bağışların demiryoluna değil, hazineye aktarıldığı gibi iddialar yayıldı.

SEVR ANTLAŞMASI’NIN ETKİSİ

Demiryolu, yapımı sırasında ve sonrasında çeşitli sorunlarla karşılaştı. Arap kabilelerinin saldırıları ve traverslerin sökülmesi gibi olaylar yaşandı. I. Dünya Savaşı sırasında ağır hasar gören demiryolu, Sevr Antlaşması ile Osmanlı Devleti’nin elinden çıktı.

Tarihi Osmanlı demiryolu yeniden canlanacakAbdurrahman Yazıcı Abdurrahman Yazıcı Haberler.com – Turizm Ekonomi Türkiye Hicaz Demiryolu Kültür Sanat Teknoloji Osmanlı Ekonomi Turizm Eğitim Suriye Hac”
“`

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

casino siteleri bahis siteleri