30-31 Ekim 2024 tarihlerinde Ankara’daki Goethe-Institut’ta düzenlenecek “Türkiye’de Müze Eğitimi” paneli, müze eğitimi uzmanları ve müze profesyonellerini bir araya getirecek.
Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan’ın önderliğinde gerçekleşecek panelde, Türkiye’deki müze eğitiminin mevcut durumu, karşılaşılan zorluklar ve geleceğe yönelik stratejiler ele alınacak.
Prof. Dr. Fersun Paykoç’un da konuşmacı olarak katılacağı etkinlikte, farklı illerden devlet ve özel müzelerinden müze profesyonelleri, müze eğitimcileri ve ilgili disiplinlerden uzmanlar bir araya gelecek.
Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan, etkinliğin amacını şöyle açıklıyor:
Müze eğitimi, müzelerin öğrenme ve eğitim ortamları olarak kullanımını destekleyen disiplinlerarası bir alandır. Müzelerle ziyaretçiler arasında köprü kurar.
Türkiye’de müzelerin eğitim amaçlı kullanımı, Cumhuriyet’in ilk yıllarından beri Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programlarında yer almaktadır. Müze eğitimi, hem duyusal hem de entelektüel boyutu olan bir eğitim biçimidir.
Uluslararası Müzeler Konseyi (ICOM), 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren müzeleri yalnızca sergileme ve koruma işleviyle değil, aynı zamanda eğitim ve araştırma merkezi olarak da tanımlamaktadır. 2022 yılında güncellenen tanımında eğitim, müzelerin temel işlevlerinden biri olarak kabul edilmiştir. ICOM’un her yıl 18 Mayıs’ta düzenlediği Uluslararası Müzeler Günü için belirlediği temalardan biri de “Eğitim ve Araştırmalar için Müze” olmuştur. Bu tema, müzelerin eğitimdeki rolünü yeniden değerlendirme ihtiyacını vurgulamaktadır.
Bu panel, müze eğitimcilerinin potansiyellerini, bireysel ve kolektif kapasitelerini araştırmaları ve müze eğitimini yeniden düşünmeleri için bir fırsat sunmaktadır. Müze eğitimcileri olarak, müze ortamlarının gelenekle yeniliği birleştiren olanaklarını kullanarak mesleki sınırları zorlamayı ve müze eğitimcisinin kimliği konusunu yeniden sorgulamayı hedefliyoruz.
Panelde, müze eğitimi alanında mevcut sorunlar ele alınacak, müze eğitimciliğinin tanımı yapılacak ve bu alanda sürdürülebilir bir yapı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Türkiye’de müze eğitimcileri için profesyonel bir kimliğe ihtiyaç duyulmaktadır. Kültür ve eğitim sektörlerinde müze eğitiminin artan önemine rağmen, bu rol resmi tanım ve standart uygulamalardan yoksundur.
Ankara’nın, ulusal politika yapıcıları, eğitim kurumları ve kültürel organizasyonlara erişim imkânları ile bu çabanın başlatılması için stratejik bir kolaylaştırıcı olacağına inanılmaktadır.
Bu amaçla, 22 Mayıs 2024 tarihinde müze eğitimcilerinin katılımıyla çevrim içi toplantıda bu çalışmanın ilk aşaması gerçekleştirildi. Ankara’da geniş katılımlı bir çalışma yapılması kararlaştırıldı.
30-31 Ekim 2024 tarihlerinde Ankara’da Goethe Enstitüsü’nde “Türkiye’de Müze Eğitimi” konulu bir panel, ortak akıl çalıştayı ve sergi düzenlenecektir.
Muhammed Furkan Güneş Haberler.com – Eğitim
”
GÜNDEM
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
9 saat önce