Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki yeni müfredatı anlatan bir toplantıda önemli açıklamalarda bulundu. Yeni müfredatın, okul öncesinden 12. sınıfa kadar tüm eğitim kademelerini kapsayan bir program olduğunu vurgulayan Yelkenci, bu programın 2014’ten beri yapılan kapsamlı bir ihtiyaç analizinin sonucunda ortaya çıktığını belirtti.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve TOBB Türkiye Eğitim Meclisi tarafından düzenlenen “Özel Okullar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bilgilendirme Toplantısı”nda konuşan Yelkenci, müfredatın hazırlanmasında 17 bin öğrenci ve öğretmenle görüşmeler yapıldığını söyledi. Bu görüşmeler sonucunda, mevcut programın öğrencilere fazla yük bindirdiği ve beceri temelli bir eğitime ihtiyaç duyulduğu tespit edildi. Yeni müfredatın, öğrencilerin sosyal-duygusal gelişimini de destekleyen bir yapıya sahip olduğunu belirten Yelkenci, bu becerilerin derslere entegre edildiğini ifade etti.
Yeni müfredatta, Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilimler gibi temel derslerin tüm eğitim kademelerinde işlendiği bir bütüncül yaklaşım benimsendiğini belirten Yelkenci, bu sayede farklı derslerin birbirini destekleyici bir şekilde uygulandığını vurguladı. Yelkenci, bu yeni programın Türkiye’de ilk defa okul öncesinden 12. sınıfa kadar uygulanan bir program olduğunu ifade etti. Ayrıca, dijital ders kitaplarının EBA üzerinden erişilebilir olduğunu hatırlattı ve özel okul öğretmenlerine, kitapları inceleyerek hazırlık yapmaları ve Eylül ayında yapılacak eğitimlere katılmaları tavsiyesinde bulundu.
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Sarınay, insan yatırımlarının önemini vurgulayarak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin ülkenin geleceği için hayırlı olacağına inandığını belirtti. TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Öztürk ise, yeni müfredatın milli ve manevi değerleri çağdaş dünya ile harmanlayan kapsamlı bir eğitim misyonunu temsil ettiğini vurguladı. Öztürk, eğitimde sürekli iyileştirmeye ve yeniliklere açık olunması gerektiğini belirterek, eleştirel düşünen, sorgulayan ve problem çözen öğrenciler yetiştirilmesinin önemini vurguladı.
GÜNDEM
8 saat önceGENEL
9 saat önceGENEL
9 saat önceGENEL
10 saat önceGÜNDEM
11 saat önceGÜNDEM
11 saat önceGÜNDEM
11 saat önce