DOLAR 34,3361 -0.07%
EURO 36,3879 0.15%
ALTIN 2.844,410,05
BITCOIN 3052207-3.94028%
İstanbul
13°

PARÇALI BULUTLU

06:15

SABAHA KALAN SÜRE

Makyör Refik Yerlitaş, evinin altındaki garajı atölyeye çevirdi
32 okunma

Makyör Refik Yerlitaş, evinin altındaki garajı atölyeye çevirdi

ABONE OL
Eylül 9, 2024 08:49
Makyör Refik Yerlitaş, evinin altındaki garajı atölyeye çevirdi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Uzun yıllar boyunca Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi’nde sanatçılara makyaj yapan Refik Yerlitaş (61), 61 yaşında sanatını evinin altındaki 45 metrekarelik garajını atölyeye dönüştürerek sürdürüyor. Yerlitaş, sadece özel ve kamu kurumlarından gelen talepleri karşılamakla kalmıyor, aynı zamanda plastik makyaj, peruk, saç modelleri, sakal, bıyık ve kaş gibi kıl uygulamaları konusunda da uzmanlaşmış bir sanatçı olarak, güzel sanatlar öğrencilerine de eğitim veriyor.

Ankara’da yaşayan Yerlitaş, evinin altındaki garajını atölyeye dönüştürdükten sonra kendi peruklarını ve plastik makyaj kalıplarını yapmaya başladı. Kamu ve özel kurumların ihtiyaçlarına yanıt veren Yerlitaş, yüz kalıbı, plastik makyaj, peruk ve saç modellerinin yanı sıra sakal, bıyık ve kaş uygulamaları da yaparak sanatını icra ediyor. Aynı zamanda, genç yeteneklerin yetişmesine katkıda bulunmak için güzel sanatlar öğrencilerine eğitim veriyor.

Mesleğe kuaför olarak başlayan Yerlitaş, uzun yıllar boyunca Kültür Bakanlığı’nda kadın kuaförü olarak çalıştı. 1991 yılında Devlet Operası’nın açtığı sınavı kazanarak perukacı olarak göreve başladı. Victor Hugo’nun aynı adlı eserinden baleye uyarlanan Notre Dame’ın Kamburu’nda ‘Zangoç Quasimodo’nun plastik makyajını sadece 3 saatte tamamlayan Yerlitaş, bu başarısıyla Ankara Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’nden teşekkür belgesi aldı.

Yerlitaş, heykeltraşlarla işbirliği yaparak bal mumu ve silikon heykellerin saç tasarımlarını yapıyor. Ünlü sanatçı Barış Manço’nun heykelinin saç ve sakal uygulamasının modellenmesi ve Ulu Önder Atatürk’ümüzün Selanik’teki heykelinin saç ve makyajının modellemesinin de kendisine ait olduğunu belirtiyor. Şu anda, Türk tiyatrosunun kurucusu Muhsin Ertuğrul Bey’in canlandırması için tiftik keçisi kılından bir peruk hazırlıyor. Yerlitaş, “İnşallah güzel bir iş çıkacak” diyerek çekimler aşamasında perukun montajını yapacağını söylüyor.

‘HER DETAYI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUYORUM’

Peruka yapımının her aşamasında titizlikle çalışılması gerektiğini vurgulayan Yerlitaş, “Peruka yaparken öncelikle materyali belirliyoruz. Örneğin, Muhsin Ertuğrul Bey’in perukasında tiftik keçisinin kılı kullanmamız gerekiyor çünkü doğal bir tonlama elde etmemiz gerekiyor. Sentetik veya doğal saç bu tonlamayı yakalayamayacağı için tiftik keçisi kılından yaptım. Sentetik, gerçek saç, takma sakal, bıyık, peruk gibi modellerin imalatında da materyalleri dikkatlice seçiyoruz. Ihlamur ağacından yapılan özel peruka kalıpları kullanılıyor. İstenilen model, modelin yoğunluğu, dönemi gibi unsurları göz önünde bulundurarak hazırlıklarımızı yapıyoruz. Her detayı göz önünde bulunduruyorum. Son olarak imalatını tamamlayıp teslim ediyoruz. Plastik makyajda ise kişinin yüzünden kalıp alarak, ince detaylar ekleniyor. Gerekirse sahte kan kullanılıyor. Ardından kalıbın üzerinde modelleme yapılarak döküm yapılıyor, döküm yapıldıktan sonra kişinin yüzüne uygulanıyor ve makyaj sahnede alkışa hazır oluyor.” şeklinde konuşuyor.

Haber-Kamera: Gizem ÇORLU-Ali Eren İĞDE/ANKARA,

Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Güncel

Kültür Ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera Ve Balesi Kültür Sanat Plastik Makyaj Turizm Kültür Güncel Sanat Kamu

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

casino siteleri bahis siteleri