İstanbul’un yeni 112 Acil Hizmetler Başkanı Dr. Abdurrahman Kavuncu, DHA’ya verdiği ilk röportajda 112’nin uzun yolculuğunu ve gelecek hedeflerini anlattı. 1994’teki kuruluş ekibinde yer alan Dr. Kavuncu, 112’nin başlangıçta emekleme aşamasında olduğunu, ancak bugün dünyanın örnek aldığı sistemlerden biri haline geldiğini belirtti.
Dr. Kavuncu, “112’nin ilk kurulduğu zamanlarda, vakaya ulaşma süresi saatleri buluyordu. Şu anda bu süre ortalama 8 dakikaya indi. Hedefimiz ise bu süreyi daha da kısaltabilmek” dedi. Günlük 8-10 bin acil çağrısı aldıklarını ve bunlardan yaklaşık 3 bininin ambulans çıkışına dönüştüğünü ifade eden Dr. Kavuncu, bu çağrıların yaklaşık %10’unun ambulans gerektirmeyen vakalar olduğunu belirtti.
“Komşusuyla kavga eden bile ambulans çağıranlar var. Vatandaşlarımız 112’yi yalnızca hayati tehlike durumlarında aramalı” diyen Dr. Kavuncu, 112’nin, 500’den fazla ambulans ve 5 binden fazla çalışanıyla İstanbul’da 350 noktada hizmet verdiğini söyledi.
“Kap-götür” sisteminin Türkiye’de uygulandığını belirten Dr. Kavuncu, bu sistemde ambulans ekiplerinin olay yerinde ilk müdahaleyi yaptıktan sonra hastayı en kısa sürede uygun hastaneye ulaştırdığını açıkladı. Dr. Kavuncu, “Hastanın hangi hastaneye gideceğine, yapay zekânın da yardımıyla, çağrı merkezimiz karar veriyor. Bu sistemde hastanın durumu, hastanenin kapasitesi ve branşları gibi faktörler değerlendiriliyor” dedi.
“Sağlıkta şiddetin en çok ambulans ve acil servis çalışanlarını etkilediğini” vurgulayan Dr. Kavuncu, bu konuda asla müsamaha göstermeyeceklerini söyledi. “Ayda ortalama 30’a yakın Beyaz Kod vakası yaşıyoruz. Çalışanlarımız her türlü hakarete ve şiddete maruz kalıyor. Bu durumun kabul edilemez olduğunu belirten Dr. Kavuncu, sağlıkta şiddete karşı mücadele edeceklerini ifade etti.
Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Sağlık
”
GENEL
13 saat önceGENEL
13 saat önceGENEL
13 saat önceGENEL
13 saat önceGENEL
14 saat önceGENEL
14 saat önceGENEL
14 saat önce