DOLAR 34,0713 0.14%
EURO 38,0911 0.01%
ALTIN 2.835,570,24
BITCOIN 21487103.64535%
İstanbul
23°

HAFİF YAĞMUR

05:17

SABAHA KALAN SÜRE

Gastronomide Renklerin Önemi
19 okunma

Gastronomide Renklerin Önemi

ABONE OL
Ağustos 17, 2024 07:44
Gastronomide Renklerin Önemi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Gastronomi Mutfak Sanatları Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emre Hastaoğlu, pazarlama stratejilerinde renklerin önemli bir rol oynadığını vurguladı.

Günümüz gastronomi dünyasında, renk sadece estetik bir unsur değil, aynı zamanda lezzet algımızı ve yemek deneyimimizi de etkileyen önemli bir faktör haline geldi. Restoranlar ve şefler, sunumlarını görsel olarak daha cazip hale getirerek, yemeklerin daha lezzetli görünmesini sağlamaya çalışıyor. Doç. Dr. Hastaoğlu, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’ndeki çalışmalarında renklerin, yemeklerin algılanan kalitesinden tat deneyimine kadar birçok alanda etki ettiğini gözlemlediklerini söyledi.

Restoranlarda masaların, tabakların ve ışığın renklerinin farklı amaçlara hizmet ettiğini belirten Doç. Dr. Hastaoğlu, “Nöro-gastronomi temelli araştırmalarımızda, tüketicilerin farklı ışık koşullarında ve renk yoğunluklarında aynı yiyecekleri farklı tatlarda deneyimlediğini gözlemledik” dedi.

“Kırmızı, iştahı tetikleyen bir renktir” diyen Hastaoğlu, “Renklerin pazarlamada çok önemli bir rol oynadığını düşünüyoruz. Yiyeceğin kokusu, fiyatı ve tadı kadar rengi de gastronomi açısından önemlidir. Tabağın boyutu, rengi, ışığın rengi ve parlaklığı, tüketicinin algısını etkiler. Deniz ürünleri restoranlarında mavi rengin kullanımı, tazelik ve aitlik hissi yaratır. Açık büfelerde ise mavi ve yeşil renkler, sınırsız tüketimi kontrol altında tutmak için tercih edilir. Hazır yemek restoranlarında ise kırmızı ve sarı renkler daha çok kullanılır, çünkü kırmızı iştahı artırıcı bir etkiye sahiptir. Yeni nesil lüks restoranlarda ise krem ve beyaz gibi daha açık renkler tercih ediliyor” şeklinde konuştu.

“Renk, pazarlamanın en önemli unsurlarından biridir” diyen Doç. Dr. Hastaoğlu, “Laboratuvar çalışmalarımızda, farklı renkler altındaki aynı yiyeceklerin, tüketiciler tarafından farklı şekilde algılandığını ve beyin aktivitelerinde farklılıklar yarattığını tespit ettik. Restoranlarda masanın, tabağın ve ışığın rengi, müşterilerin mekanda geçirdikleri zamanı etkileyebilir. Örneğin, uzak doğu restoranlarında zaman kavramından uzaklaşmayı sağlamak için farklı renklerdeki ışıklar kullanılır. Beyaz tatlılarda kırmızı rengin daha etkili olduğunu, et yemeklerinde sarı rengin daha çekici olduğunu ve sebze yemeklerinde ise mavi rengin daha etkili olduğunu gözlemledik” diye ekledi. – SİVAS

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi sivas tat Gastronomi Yerel Sağlık Güncel Haberler

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP