DOLAR 34,9231 0.08%
EURO 36,7375 0.06%
ALTIN 3.020,340,17
BITCOIN 34258360.69622%
İstanbul

PARÇALI BULUTLU

17:43

AKŞAMA KALAN SÜRE

EY 2024 Tatil Alışverişi Araştırması: Tüketiciler Daha Bilinçli ve Sorgulayıcı
3 okunma

EY 2024 Tatil Alışverişi Araştırması: Tüketiciler Daha Bilinçli ve Sorgulayıcı

ABONE OL
Aralık 11, 2024 12:58
EY 2024 Tatil Alışverişi Araştırması: Tüketiciler Daha Bilinçli ve Sorgulayıcı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ernst & Young (EY) tarafından 2024 Tatil Alışveriş Araştırması sonuçları açıklandı.

Uluslararası alanda danışmanlık, denetim ve finansal hizmetler sunan EY, yaptığı araştırmada yıl sonu alışveriş alışkanlıklarındaki değişimi ele aldı.

13.000 küresel tüketiciyle yapılan ankete göre, katılımcıların %69’u “11.11 Alışveriş Festivali” gibi kampanyaları heyecanla bekliyor. Ancak, bu kişilerin yaklaşık %64’ü de indirimlerin gerçekliğini sorguluyor.

Bekledikleri indirimlerde istedikleri ürünlerin bulunmamasından şikayet eden tüketicilerin oranı %58. Ekonomik belirsizlik artmasına rağmen, tüketiciler daha temkinli ve seçici davranıyor.

Araştırma, küresel tüketicilerin %45’inin ödeme gücü konusunda endişeli olduğunu gösteriyor. Özellikle Z kuşağının (%41) bir kısmı, harcamalarını kredi kullanarak karşılamayı planlıyor. Katılımcıların %57’si ise sadece indirimli ürünlere yöneliyor.

Alışverişler sezon sonuna bırakılıyor; çünkü tüketiciler daha cazip indirimler beklediklerini belirtiyor. Birçok firma, rekabet nedeniyle sezonluk satışlarına eylül-ekim gibi erken başlıyor, ancak tüketicilerin %52’si bütçelerini sezon sonuna saklıyor.

Çoğu kişi, yıl sonu indirimlerinin artacağına inanıyor ve perakendecilerin stoklarını eritmek isteyeceğini düşünüyor. Katılımcıların %60’ı yalnızca indirimli ürün almayı planlarken, %67’si en iyi fırsatları bulmak için piyasayı takip ediyor; bu oran çocuklu tüketicilerde %73’e çıkıyor.

Yıl sonu alışverişlerinde fiziksel mağazaları tercih edenlerin oranı %68. Dijital alışverişin yaygınlaşmasına rağmen, mağazalar ürün deneyimi ve güven açısından önemini koruyor.

Araştırmada, Z kuşağı yıl sonu indirimlerinden en fazla faydalanmayı planlayan grup olarak öne çıkıyor. Sürdürülebilir ürünlere (%35) ve ikinci el ürünlere ilgi gösteriyor; hızlı teslimat ve teknoloji de alışveriş tercihlerini etkiliyor.

“Tüketiciler daha bilinçli ve sorgulayıcı” başlıklı açıklamada, EY Türkiye Şirket Ortağı ve Tüketici ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal, zorlu ekonomik koşulların indirimlere olan ilgiyi artırdığını, ancak tüketicilerin daha bilinçli ve sorgulayıcı olduğunu belirtti.

Birdal, genç neslin sürdürülebilirliğe ve teknolojiye önem verdiğini, fiziksel mağazaların ise ürün deneyimi için önemli olduğunu vurgulayarak, perakende sektörünün tüketici odaklı yenilikçi stratejiler geliştirerek güven oluşturması gerektiğini ifade etti.

Kaynak: AA / Doğa Kırmızıoğlu – Ekonomi Alışveriş Ekonomi Finans Tatil

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Güvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.  

casino siteleri bahis siteleri