Elektrikli araçların ithalatı için getirilen yeni düzenlemeler, haricen şarj edilebilir hibrit araçları da kapsıyor. Kasım ayında sadece elektrikli araçlar için geçerli olan şartlar, şimdi plug-in hibrit araçlar için de yürürlüğe giriyor.
Ticaret Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemesi, Gümrük Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması (STA) dışındaki ülkelerden gelen şarj edilebilir hibrit araçları etkiliyor.
Geçen yılın Kasım ayındaki kararın üzerine, plug-in hibrit araçlar için de 7 coğrafi bölgede en az 20 yetkili servis istasyonunun ithalatçı tarafından kurulması ve Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından belgelendirilmesi şartı getirildi.
Ayrıca, elektrikli veya şarj edilebilir hibrit araçların bakım ve onarımından sorumlu kişilerin, TSE veya Meslekî Yeterlilik Kurumu tarafından verilen elektrikli veya şarj edilebilir hibrit araç bakım ve onarım yeterlilik belgesine sahip olması zorunlu hale geldi. Yeni düzenlemenin yürürlüğe girmesi için 30 gün süre tanındı.
Özellikle Çin’den gelen çeşitli markalar Türkiye’de satışlarını gerçekleştiriyor, ancak bazıları özel servislerle anlaşarak müşterilere satış sonrası destek hizmeti sunamıyor, bu da müşteri memnuniyetsizliğine neden oluyordu.
Türkiye’ye getirilen ancak desteklenmeyen araçlar kaza veya arıza durumlarında yurt dışından uzun süreli parça tedarikini bekliyordu. Ayrıca, araçların tamir ve bakımını yapacak yetkili veya deneyimli kişilerin bulunmaması, milyonlarca liralık araçların tamirhanelerin önünde hurda gibi beklemesine yol açıyordu. Yeni şartlarla birlikte hem tüketici hakları korunacak hem de milli servet olan araçlar arıza veya kaza anında daha hızlı onarılarak ekonomiye yeniden kazandırılacak.
Satış sonrası montaj, bakım ve onarım için TS 12047 ve TSE K 646 standartlarına uygun olarak 7 coğrafi bölgede en az 20 yetkili servis istasyonunun kurulması ve TSE tarafından belgelendirilmesi gerekecek.
Elektrikli araç alım, satım, bakım ve onarımından sorumlu kişilerin TSE veya Meslekî Yeterlilik Kurumu tarafından verilen elektrikli araç alım, satım, bakım ve onarım yeterlilik belgesine sahip olması zorunlu hale geldi.
Her bir marka için Türkiye’de en az 40 personele sahip Türkçe çağrı merkezi kurulması gerekiyor. İthal edilen ürünlerin imalatçısının Türkiye’de yetkili temsilcisinin bulunması da şart. Ayrıca, batarya sistemlerinin izlenmesi, kontrolü ve denetimiyle ilgili işlemlerin ithalatçı tarafından kabul edildiğini gösteren yazılı bir taahhütname verilmesi gerekiyor.
Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme 30 gün sonra yürürlüğe girecek ve bu tarihten sonra şartları sağlamayan markalar Türkiye’de satış yapamayacak.
Haberler.com / Abdurrahman Yazıcı – Otomobil
”
GENEL
9 dakika önceGÜNDEM
57 dakika önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önce