Bitlis’in Hizan ilçesinde görev yapan sınıf öğretmeni Eda Nur Kaplan, ilkokul öğrencilerinin derslerine renk katıyor ve onları öğrenmeye teşvik ediyor.
Hizan 75. Yıl Abidin İnan Gaydalı İlkokulu’nda 4 yıldır görev yapan Yozgatlı öğretmen Kaplan, öğrencileri için yaratıcı ve etkileşimli eğitim yöntemleri geliştiriyor.
Kaplan, öğrencilerin aktif katılımını sağlayarak dersleri eğlenceli hale getiriyor. Canlandırmalar, oyunlar ve uygulamalı etkinlikler kullanarak konuları daha kolay anlaşılır hale getiriyor.
Sınıfta yaşanan eğlenceli anlar, okulun sosyal medya hesaplarından paylaşılarak velilerin de öğrenme sürecine dahil olması sağlanıyor.
Velilerden olumlu tepkiler alan Kaplan, uygulamalı eğitimlerle öğrencilerin kavramları somut olarak anlamalarına olanak tanıyor.
“Konuları somutlaştırarak öğretmeye çalışıyorum”
Kaplan, AA muhabirine verdiği demeçte, birinci sınıftan bu yana eğitim verdiği öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmeye çalıştığını belirtti.
Konuları kalıcı olarak öğretmeyi amaçlayan Kaplan, sürekli olarak yeni yöntemler arıyor. “Bulduğum yöntemle konuları somutlaştırarak öğretmeye çalışıyorum. Örneğin, eş sesli kelimelerde ‘atlet’ kelimesini öğretirken bir öğrenciye atlet giydirip diğerini koşturuyorum. ‘At’ kelimesini öğretirken elimizdeki bir şeyi atıyor ve aynı zamanda at fotoğrafı gösteriyorum. Böylece akılda daha çabuk kalıyor. Bunu diğer derslerde de uyguluyorum. Fen bilgisi dersinde dünyanın güneş etrafında dönmesini gösterirken bir öğrenciyi dünya, birini güneş, birini de ay olarak belirliyorum. Onları birbirlerinin etrafında döndürerek görsel olarak akılda kalmasını sağlıyorum. Sınıf öğretmeni unutulmaz, beni hep eğlenceli şekilde hatırlamalarını istiyorum.” diye konuştu.
“Canlandırdıkları şeyi asla unutmuyorlar”
Kaplan, öğrencilerin sınıfta eğlenceli vakit geçirmesi için elinden gelen her şeyi yaptığını belirtiyor. Öğrencilerin de kendisine bu konuda yardımcı olduğunu ifade ediyor. Velilerden ve öğrencilerden aldığı olumlu geri dönüşler, Kaplan’ın çalışmalarının etkili olduğunu gösteriyor.
Birinci sınıfta başlayan bazı konuların dördüncü sınıfa kadar devam ettiğini belirten Kaplan, “Eş anlam, zıt anlam, eş sesli ya da toplama ve çıkarma üstüne koyarak ilerleyen konular. Mesela dersin başında öğrencilere ‘Zıt anlamları hatırlıyor musunuz?’ diye soruyorum. Bana, ‘Geçen yıl tahtada bunu yapmıştık. Birimiz hızlı koşuyorduk, birimiz yavaş hareket ediyorduk. Birimiz düzenli duruyorduk, birimiz dağınık’ diyorlar. Yaparak, yaşayarak öğrendiklerinde üstünden ne kadar zaman geçerse geçsin akıllarında kalıyor. Soyut konuları da elimden geldiğince somutlaştırmaya çalışıyorum ve derste hatırladıklarını görüyorum. Canlandırdıkları şeyi asla unutmuyorlar.” dedi.
Uygulamalar sayesinde öğrencilerin derse katılımının arttığını ifade eden Kaplan, çocukların sürekli aktif olmalarını amaçladığını ve oturup sıkılmalarını istemediğini söylüyor.
Dünyanın güneşin etrafında dolanma hareketini işlerken bile halay çektiklerini söyleyen Kaplan, “Derslerimizi eğlenceli hale getirip hem yaşayarak öğrenmiş oluyoruz hem de bilgileri daha kalıcı hale getirip unutmamalarını sağlıyoruz. İlk başta çektiğimiz videoları kendi sosyal medya hesabımdan yayınladım. Velilerden çok güzel dönüşler aldım. Daha sonra okul adına açılan sosyal medya hesabından da videoları paylaşmaya başladık. Eş sesli kelimeler videosu çok beğenilmiş. Herkes birbirine göndermiş. Çok güzel yorumlar aldık.” ifadelerini kullandı.
“Konuları daha iyi öğreniyoruz”
Öğrencilerden Serhat Aslan da derslerde eğlenceli zaman geçirdiklerini dile getirerek, “Yeteneklerimizi eğlenerek gösteriyoruz. Konuları daha iyi öğreniyoruz. Bu sayede de çok eğleniyoruz. Zaman zaman oyunlar da oynuyoruz.” dedi.
Sınıfta yaptıkları etkinliklerle eş sesli kelimeleri öğrendiklerini anlatan Derya Gelgili de “Bir arkadaşım kızma hareketi yaptı, ben de kız oldum. Bir arkadaşım atlet giydi, bir arkadaşımız da koştu. Bu şekilde eğitimimiz daha iyi oluyor.” diye konuştu.
Öğrencilerden Semih Yusuf Güleş, eş sesli kelimeleri öğrenirken kendisinin “ünlü” karakterini canlandırdığını dile getirdi.
Bu sayede konuları daha iyi anladıklarını ifade eden Güleş, “Karakteri canlandırırken ünlü biriymiş gibi hareket ettim. Gözlük ve şapka taktım. Fotoğrafçılar beni çekiyordu. Güzel bir etkinlik oldu. Bu şekilde daha iyi öğreniyoruz, konuları daha iyi anlıyoruz. Sonra bu konuları defterimize yazıyoruz.” şeklinde konuştu.
Kaynak: AA / Şener Toktaş – Güncel
”
GENEL
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGüvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.