MEHMET REBİİ ÖZDEMİR
(SAMSUN)- Samsun’da eğitim sendikaları, Meclis’te görüşülen Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi’ne tepki göstermek için basın açıklaması düzenledi. Açıklamada, “Teklif, öğretmenleri otoriteye hizmet edecek şekilde seçmeyi amaçlıyor. Bu anlayış, öğretmenleri güçlendirmek yerine zayıflatmayı hedefliyor.” denildi.
Samsun’da öğretmenevinden başlayan bir yürüyüşle valilik önüne gelen eğitim sendikaları, Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi’ni protesto etti. Grubun valilik önüne bıraktığı siyah çelenk, protestolarının ciddiyetini simgeliyordu. Sendikalar adına basın açıklamasını okuyan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Yönetim Kurulu Üyesi Nurbanu Tosun, teklifin öğretmenlik mesleğini yeterince tanımlamadığını ve bir meslek kanunu niteliği taşımadığını vurguladı.
“Bu kanun teklifi, öğretmenliğin temel özelliklerini, görev ve sorumluluklarını, mesleki haklarını, sosyal haklarını ve örgütlenme özgürlüklerini yeterince ele almıyor. Anayasa Mahkemesi’nin önceki kararlarına da uyulmuyor. Teklifte, daha önce iptal edilen hükümler yer alıyor. Aday öğretmenlik süreci, ‘hazırlık eğitimi’ adı altında güvencesiz hale getirilmiş durumda. Uzman öğretmen ve başöğretmen unvanları, herhangi bir yetki farkı olmadan korunuyor. Meslek kıdemi esas alınarak yapılan ücret düzenlemesi, tüm öğretmenlere unvan şartı aranmaksızın uygulanmalıdır. Eğitim fakülteleri haksız yere suçlanıyor. Teklif, Milli Eğitim Bakanlığı’nı başarılı, eğitim fakültelerini ise başarısız gösteriyor. Bu iddia gerçekçi değil ve öğretmen yetiştiren kurumların itibarını zedeliyor. Kanun teklifi, öğretmenlik mesleğini güçlendirmek yerine zayıflatıyor. Öğretmenleri otoriteye uygun şekilde seçmeyi amaçlıyor. Bu anlayış, öğretmenleri güçlendirmeyi değil, tam tersine zayıflatmayı hedeflemektedir. Mesleki güvence yok, güvencesiz istihdam var. Sözleşmeli, ücretli öğretmenlik gibi güvencesiz istihdam biçimleri bu teklifle daha da yaygınlaştırılıyor. ‘Hazırlık eğitimi’ adı altında yeni bir güvencesizlik basamağı ekleniyor.”
Öğretmen yetiştirme sistemi sapmış durumda. Kanun teklifi, öğretmen yetiştirme sürecinde ciddi bir sapma içeriyor. Öğretmenlik lisans eğitimi üzerine kısa süreli bir eğitimle mesleği kazanma öngörülüyor. Bu da öğretmenliğin niteliğini düşürecektir.”
Kaynak: ANKA / Yerel
“
GÜNDEM
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGÜNDEM
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önceGENEL
1 saat önce