Dünyanın en büyük yedinci otomotiv parçaları tedarikçisi olan Forvia, Çin’de satışlarından elde ettiği gelirin dörtte birini yeni anlaşmalarla artırmak için Türkiye’ye tedarik fabrikası kuracağını duyurdu. Forvia, Avrupa genelinde yerli üreticilerin zayıflayan otomotiv talebini telafi etmeyi umuyor.
Forvia’nın BYD ile Çin dışında iş yapma kararı, Bernstein analisti Stephen Reitman’a göre, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa’daki faaliyetlerini genişletmek için uluslararası tedarikçileri kullanmayacakları yönündeki endişeleri azaltacak olumlu bir gelişme. Forvia’nın finans şefi Olivier Durand, yeni anlaşmaların Çinli üreticilerle olan erişimlerini genişleteceğini ve bu durumun olumlu sonuçlar doğuracağını belirtiyor. Forvia ayrıca BYD’nin Macaristan’da açacağı Avrupa’daki ilk fabrika için de anlaşma imzaladı.
Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, temmuz ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Türkiye’de yatırıma yönelik bir anlaşma imzaladı. Anlaşmaya göre, BYD Manisa’da yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla yıllık 150 bin araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi kuracak. Ayrıca sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik bir AR-GE merkezi de kurulması planlanıyor. 2026 sonunda üretime başlaması hedeflenen tesiste, 5 bin kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması öngörülüyor.
BYD, İstanbul ve Manisa’da çeşitli pozisyonlar için iş ilanları yayınladı. Manisa’daki pozisyonlar arasında işe alım uzmanı, İK yöneticisi, kıdemli danışman, iş sağlığı ve güvenliği mühendisi ve bordro uzmanı yer alıyor. İstanbul’daki ilanlarda ise yedek parça stok kontrol ve bayi destek uzmanı, mali kontrol ve raporlama uzmanı, satış sonrası değer zinciri sorumlusu, satış muhasebe uzmanı ve kıdemli İK uzmanı/İK yöneticisi (Çince konuşan) gibi pozisyonlar bulunuyor.
BYD’nin Türkiye’ye yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırım kararı, Türk otomotiv sanayisinde yeni bir dönemin başlangıcı olarak değerlendiriliyor. Bu yatırımın “kelebek etkisi” yaratarak Türkiye’deki yatırım ortamını daha cazip hale getirmesi ve diğer sektörlerden markaları da ülkeye çekmesi bekleniyor.
Yerli üretimin iç pazardaki payının yükseltilmesi ve korunması amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit binek otomobillere uygulanan ilave gümrük vergisi kararı da olumlu sonuçlar doğurdu. Kararın ardından, Çin markaları Türkiye’yi Avrupa’ya açılan bir kapı olarak görerek eylem ve yatırım planlarını açıklamaya başladı.
BYD’nin ardından Türkiye’de yatırıma en yakın markalardan biri olarak Chery öne çıkıyor. Chery’nin Türkiye’de uzun süredir yatırım konusunda çalıştığı ve fizibilite çalışmalarını sürdürdüğü biliniyor. Skywell ve MG gibi markaların da Türkiye’de yatırım konusunda çalışmalarına devam ettiği belirtiliyor. Çin’in en büyük otomobil üreticilerinden DFSK’nin Türkiye operasyonları da Avrupa’ya açılan kapısı olarak önemini artırıyor. Ayrıca dünyanın en büyük lityum pil üreticilerinden Çinli Ganfeng Lithium, Türkiye’de 500 milyon dolarlık yatırım yapmak üzere Yiğit Akü ile anlaşma imzaladı.
Haberler.com / Abdurrahman Yazıcı – Ekonomi
”
GÜNDEM
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önce