DOLAR 34,3772 0.03%
EURO 36,5499 0.02%
ALTIN 2.881,000,31
BITCOIN 2994751-0.47813%
İstanbul
13°

HAFİF YAĞMUR

06:14

SABAHA KALAN SÜRE

Diyarbakır’da Katledilen Öğrenci İçin Psikososyal Destek Çalışmaları Başlatıldı
32 okunma

Diyarbakır’da Katledilen Öğrenci İçin Psikososyal Destek Çalışmaları Başlatıldı

ABONE OL
Eylül 15, 2024 07:45
Diyarbakır’da Katledilen Öğrenci İçin Psikososyal Destek Çalışmaları Başlatıldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Diyarbakır’da katledilen 8 yaşındaki Narin Güran’ın okuduğu Tavşantepe İlkokulu’nda eğitim gören öğretmen ve öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından psikososyal destekle buluşturuldu.

MEB’in açıklamasına göre, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mustafa Otrar başkanlığında bir ekip, Diyarbakır’daki trajik olayın ardından Tavşantepe İlkokulu’nda öğrenci ve öğretmenlerle bir araya geldi. Bu buluşma, psikososyal destek çalışmaları kapsamında gerçekleştirildi.

Bakanlığın koordinasyonunda il ve ilçe ekipleri, öğrenci ve öğretmenlere yönelik bir yol haritası çerçevesinde çalışmalar yürütüyor. Bu kapsamda, Tavşantepe İlkokulu’nda bir haftalık bir program uygulanıyor. İlk aşamada, öğrenci ve öğretmenlere psikolojik ilk yardım verildi.

Özellikle bu olaydan etkilenen öğretmenlerin duygularını ve düşüncelerini paylaşmaları sağlandı. Okul personeline birbirlerine destek olmanın önemi vurgulandı. Öğrencilerle yapılan çalışmalarda ise fiziksel ve duygusal ihtiyaçları belirlendi.

Açıklamada, “Öğrencilerin okula uyum sağlamaları, ihtiyaçlarının belirlenmesi ve duygu ve düşüncelerini paylaşmaları amacıyla etkinlikler düzenlendi” denildi. Programın ikinci gününde ise öğretmenlere, zorlayıcı yaşam olaylarından sonra ortaya çıkabilecek tepkiler hakkında bilgi verildi. Aynı zamanda çocuklara yönelik psikoeğitim çalışmaları başladı.

Programın üçüncü gününde 34 öğrenciyle psikoeğitim çalışmasının ilk oturumu gerçekleştirildi. Bu oturumda, öğrencilerin zorlayıcı bir yaşam olayından sonra bedenlerinde, davranışlarında, düşüncelerinde ve duygularında meydana gelen değişikliklerden bahsedildi ve farkındalık oluşturuldu. Her öğrenciye de psikososyal kiti dağıtıldı.

Psikoeğitim çalışmaları programın dördüncü gününde de devam etti. Etkinlikler sonrasında ebeveynler için zorlayıcı yaşam olayları sonrası neler yapmaları gerektiğiyle ilgili bilgiler içeren bir broşür dağıtıldı. Aynı broşür öğretmenlere de verildi.

Programın beşinci gününde ise psikoeğitim çalışmaları tamamlandı. Bu çalışmalarda, zorlayıcı bir yaşam olayından sonra rutin yaşamın devam ettirilmesi, ortaya çıkan stres tepkileriyle baş etme, geleceğe yönelik olumlu bakış açısı kazanma ve umut çalışmaları ele alındı. Son olarak, öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik bir sonraki haftanın planları paylaşıldı.

MEB, Tavşantepe İlkokulu’ndaki çalışmaları yakından takip ediyor ve öğrencilerin üstün yararı için gereken her türlü desteği sağlamaya devam edeceğini belirtti.

Kaynak: AA / Halil İbrahim Sincar – Güncel

Milli Eğitim Bakanlığı Yerel Haberler Narin Güran Güvenlik Eğitim Sağlık Güncel

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

casino siteleri bahis siteleri