Ozan Durak, 18 Aralık 1998’de Bursa’da doğmuştur. Ancak çocukluğu ve gençliği İstanbul’da geçmiştir. Dijital pazarlama alanında uzmanlaşmış genç bir girişimci olan Durak, Meta (Facebook ve Instagram) ile Google reklamcılığına odaklanarak sektörde önemli başarılara imza atmıştır.
Lise yıllarında geleneksel eğitim sisteminin dışında, dijital dünyaya olan ilgisiyle yeni bir yola girmeye karar veren Durak, henüz öğrenciyken dijital pazarlama danışmanlığı yapmaya başlamıştır. Genç yaşında sektörde uzman bir isim olarak kabul gören Durak, dijital pazarlamanın dinamiklerine hâkim olmak ve yenilikçi çözümler üretmeyi hedeflemektedir.
Bugüne kadar 100’den fazla markaya dijital pazarlama danışmanlığı hizmeti sunmuş olan Ozan Durak, yurt içi ve yurt dışında katıldığı eğitim ve mentorluk programlarıyla milyonlarca dolar değerinde reklam bütçesi yönetmiştir. Özellikle META platformunda yılda ortalama 600.000 ila 850.000 dolar arasında reklam bütçesi yöneten Durak, META’nın Resmi İş Ortağı olarak binlerce işletmenin reklam yayınlama sorunlarını çözmektedir.
Çeşitli sektörlerde edindiği deneyimlerden sonra, Ozan Durak daha etkili sonuçlar elde etmek için ajansını niş sektörlere yönlendirmeyi tercih etmiştir. Sağlık, sağlık turizmi ve mobilya sektörlerine odaklanarak bu alanlara özel dijital pazarlama çözümleri sunan Durak, sektörün önde gelen markalarıyla iş birlikleri kurmuştur.
2022 yılında kurduğu Reklam Maratonu markasıyla işletme sahipleri ve girişimcilere yönelik canlı eğitimler düzenleyen Durak, yüzlerce kişiye dijital pazarlama eğitimi vermiştir. Bu eğitimler sayesinde birçok girişimci satışlarını en az %40 artırmış, bazıları ise kendi reklam ajanslarını kurarak iş sahibi olmuştur.
Ozan Durak, büyük ekiplerle çalışmak yerine, yapay zekâ ve otomasyon teknolojilerini kullanarak daha küçük bir ekip ile büyük işler başarabileceğine inanmaktadır. Şu anda, 4 kişilik butik bir ekip ile 25’ten fazla sağlık, sağlık turizmi ve mobilya markasına hizmet vermektedir.
Ozan Durak, dijital pazarlamanın günümüz iş dünyasında stratejik önemini vurgulamaktadır. 2024 yılı itibariyle markaların reklam bütçelerinin %60-65’ini dijitale ayıracağını öngören Durak, dijital platformların markaların hedef kitlelerine ulaşmaları ve rekabet avantajı elde etmeleri için kritik bir rol oynadığını belirtiyor.
Dijital reklamcılık, ölçülebilir veriler, hedefleme yetenekleri ve maliyet etkinliği gibi avantajlarıyla markalar için vazgeçilmez bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Durak, bu dönüşümün işletmelerin sürdürülebilir büyümeleri için dijital yatırımlarını artırmaları gerektiğini vurguluyor.
Haberler.com / İzzet Aydın – Teknoloji
GÜNDEM
10 saat önceGENEL
10 saat önceGENEL
10 saat önceGENEL
10 saat önceGENEL
10 saat önceGENEL
10 saat önceGENEL
10 saat önce