Alman otomotiv devi BMW, Çin’deki kapsamlı yatırımlarını ve inovasyon stratejisini vurguladı.
BMW CEO’su Oliver Zipse, Xinhua ajansına verdiği demeçte, Çin’i hem en büyük küresel pazarı hem de teknoloji ve inovasyon alanında lider bir merkez olarak nitelendirdi. Çin’in teknolojik yenilikleri benimsemedeki hızının ve pazarın inovasyon odaklı satın alma kararlarında öncülüğünün altını çizdi. Zipse, “Geleceğin trendlerini anlamak için Çin’i gözlemlemek şart” dedi.
Almanya dışındaki en büyük Ar-Ge merkezini Çin’de kuran BMW, Pekin, Şanghay, Şenyang ve Nançing’de otomobil geliştirme, dijital hizmetler, yazılım ve otonom sürüş teknolojileri üzerine odaklanan yenilikçilik merkezleri işletiyor.
Zipse, Çin’in yeni enerjili araç stratejisini “hedefe odaklı ve esnek” olarak değerlendirdi. Batarya elektrikli, plug-in hibrit ve yakıt hücreli araçları kapsayan bu stratejinin, e-mobiliteye geçişi hızlandıracağını belirtti. Bu stratejinin, BMW’nin çok çeşitli mobilite çözümleri sunma hedefi ile uyumlu olduğunu vurguladı.
Çin’in yeni enerjili araç pazarının 2023’te 9,5 milyon adede ulaşan ve 2024’te 11,5 milyona ulaşması beklenen satışlarla hızla büyüdüğüne dikkat çeken Zipse, BMW’nin bu büyümeye önemli ölçüde katkıda bulunduğunu belirtti. Şirketin Çin’deki elektrikli araç satışları yılın ilk üç çeyreğinde geçen yıla göre yaklaşık %10 arttı.
BMW, Almanya dışındaki en büyük üretim üssü olan Şenyang’daki fabrikasına 20 milyar yuan (2,74 milyar ABD doları) ek yatırım yapacağını duyurmuştu. Bu yatırım, yeni enerjili araç üretimini artırmaya yönelik. Zipse, bu yatırımların Çin’e olan uzun vadeli bağlılıklarını ve gelecekteki potansiyeli gösterdiğini ifade etti. BMW’nin yeni nesil elektrikli araçları “Neue Klasse”nin 2026’da üretime geçmesi planlanıyor.
Çin’de 30 yıldır faaliyet gösteren BMW, CATL ve Tsinghua Üniversitesi gibi yerel ortaklarıyla ve yaklaşık 500 yerli tedarikçiyle işbirliği içinde çalışıyor. Zipse, “Çin’de kendi evimizdeymiş gibi hissediyoruz” dedi.
Zipse, Avrupa Birliği’nin Çin’den ithal elektrikli araçlara ek gümrük vergisi uygulama kararına karşı çıkarak serbest ticaretin önemini vurguladı. Bu vergilerin küresel iş modellerini bozabileceği, Avrupa’daki elektrikli araç arzını sınırlayabileceği ve karbonsuzlaştırma hedeflerine zarar verebileceği uyarısında bulundu.
Avrupa ve Çinli otomotiv şirketleri arasında daha güçlü ortaklıkların kurulması çağrısında bulunan Zipse, iklim değişikliği gibi küresel sorunların ancak işbirliğiyle çözülebileceğini ve sınır ötesi işbirliğinin büyük potansiyel taşıdığını belirtti.
GENEL
7 saat önceGÜNDEM
8 saat önceGÜNDEM
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGENEL
8 saat önceGüvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.