Batarya sektöründe küresel bir rekabet yaşanıyor ve ABD ile Çin’in hızlı yatırımları, Avrupa’nın köklü üreticilerinden Varta’yı zorluyor. 140 yıllık geçmişi olan Varta, ağır borç yüküyle karşı karşıya kalarak iflasın eşiğine geldi.
Günümüzde akıllı telefonlar, saatler, kulaklıklar, tabletler ve daha birçok elektronik cihazda batarya kullanılıyor. Elektrikli ve hibrit araçların yükselişiyle batarya teknolojilerinin önemi daha da arttı.
Küresel batarya yarışında Çin ve ABD öncü rol oynarken, Türkiye de TOGG projesiyle dikkat çekiyor. Çinli Farasis Energy ile kurulan Siro batarya şirketi aracılığıyla Türkiye, araç bataryalarından akıllı cihazlara kadar geniş bir üretim yelpazesi sunmayı hedefliyor.
600 milyon Euro’nun üzerindeki borç yüküyle Varta, son dönemde finansal zorluklar yaşıyor. Şirket nakit sıkıntısı çekiyor ve bu durum ödemelerde aksaklıklara yol açıyor. 140 yıllık geçmişi olan Varta, hisse fiyatlarında büyük bir düşüş yaşayarak 2008 krizi seviyelerinin altına indi ve bu durum borsa tarihindeki büyük çöküşlerden biri olarak kabul ediliyor.
Bir dönem Apple ile AirPods üretim anlaşması yaparak büyük bir başarıya ulaşan Varta, Çinli üreticilerin maliyet baskısı karşısında zorlandı. Elektrikli araç batarya geliştirmek için gereken AR-GE yatırımlarını karşılayamayan Varta, Çinli devler BYD ve CATL’nin hammadde tedarikindeki agresif stratejileri karşısında geri çekildi. Bu durum, Varta’nın pazar payını önemli ölçüde kaybetmesine neden oldu.
Erdem Aksoy Haberler.com – Ekonomi Teknoloji Otomobil Ekonomi Finans Enerji Dünya”
GÜNDEM
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
2 saat önceGENEL
3 saat önceGENEL
3 saat önceGENEL
3 saat önceGENEL
4 saat önceGüvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.