Erzurum’da ikamet eden güvenlik görevlisi Muhammed Ülgür, Yakutiye ilçesindeki bir otomotiv bayisinden 1 milyon 180 bin lira bedelle hafif ticari araç satın aldı. 14 Eylül tarihinde aracını teslim almak üzere bayiye gittiğinde, aracın kapılarının dışarı doğru çıktığını fark etti ve durumu yetkililere bildirdi. Bayi görevlisi, “Sadece bir vida sıkılacak, serviste halledelim” diyerek aracını servise götürdü. Ancak servis yoğunluğu nedeniyle aracı teslim almasını ve arızanın giderilmesi için hafta içi tekrar gelmesini istedi.
Muhammed Ülgür, 19 Eylül günü aracını tamir için tekrar bayinin servisine gittiğinde, kaporta ustaları her iki kapının sökülmesi gerektiğini belirtti. Ülgür, aracın orijinalliğini kaybedeceği gerekçesiyle bu teklifi kabul etmedi ve firmadan değişim talebinde bulundu. Bayi yetkilileri bu talebi reddetti. Ülgür, ilgili markanın Türkiye distribütörüyle de görüşerek değişim talebini tekrarladı. Ancak distribütör yetkilisi de değişim talebini reddetti ve Ülgür’ü adli mercilere başvurmaya yönlendirdi. Ülgür, bayi ve distribütörden gelen olumsuz cevaplar üzerine tüketici mahkemesine başvuruda bulundu.
Muhammed Ülgür, sıfır olarak satın aldığı aracın kapılarındaki kusuru ilk tespit ettiğinde şunları söyledi: “Kapılar dışarı doğru çıkıyordu. 2-3 milimlik bir boşluk vardı ve kapılar tam kapanmıyordu. Aracı aldığım bayinin yetkilisine durumu anlattığımda, hemen serviste yaptırıp gelmemi önerdi. Servisten döndüğünde, aracın yoğunluk nedeniyle henüz tamir edilemediğini ve hafta içi tekrar gelmemi söyledi. Samimiyetlerine güvenerek aracın teslimatını kabul ettim. Perşembe günü tekrar servise gittiğimde kaporta ustaları her iki kapının tamamen sökülerek ayarlanması gerektiğini belirttiler. Ben de sıfır araç almışken bunun neden gerekli olduğunu sorguladım. Aracın ileride satışa sunulduğunda, sökülüp takıldığı tespit edilirse, aracın değerini düşüreceğini ve satışını zorlaştıracağını düşündüm. Bu nedenle aracın değişimini talep ettim.”
Bir hafta önce satın aldığı araca binmek istemediğini belirten Ülgür, “Sıfır araç almışım sonuçta ve aracın yenisini talep ediyorum. İlgili markanın Türkiye distribütörünü arayarak durumu anlattım. Distribütör beni haklı buldu ve Erzurum bayisinin yetkilileriyle görüştü. Distribütör yetkilisi, bayinin aracın problemli olduğunu fark ederek müşterinin problemini çözmesi gerektiğini belirtti. Bayi yetkilileri ise aracın değişimini reddetti ve adli mercilere başvurma imkanını sundu. Hatta aynı markanın başka araçlarının da benzer sorunlarla karşılaşıldığı bilgisi paylaşıldı. Ben aracı kullanmaktan çok rahatsız oldum. Alalı bir hafta bile olmadı, araçtan nefret ediyorum. Aracı park ettim, binmiyorum. Araçtan çok soğudum. Talebimin yerine gelmesini istiyorum. Adli mercilere başvurumu yaptım.” dedi.
Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Ekonomi
GÜNDEM
3 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGENEL
3 saat önceGENEL
3 saat önceGENEL
3 saat önceGENEL
3 saat önce