Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı’ndan Eğitim Vurgusu

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Türkiye'nin yeni dönemde lider bir rol üstlenebilmesi için güçlü bir eğitim sistemine ihtiyaç duyduğunu vurguladı. Geylan, "Türkiye Yüzyılı" olarak adlandırılan bu yeni dönemde eğitimin önemine dikkat çekerek, "21. yüzyıl Türk asrı olacaktır ve Türk yüzyılı eğitimle inşa edilecektir" dedi.

Ankara'da düzenlenen "Türk Asrı ve Türkiye Yüzyılında Milli Eğitim Çalıştayı"nda konuşan Geylan, Türkiye'nin geleceğini inşa edecek olan gençlerin ahlaki, milli ve manevi değerlerle donatılmış, çağın ihtiyaçlarına uygun mesleki becerilere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi gerektiğini belirtti.

Geylan, eğitim sisteminde şeffaflık ve devlet denetiminin önemini vurgulayarak, "Günümüz dünyası hızla değişmekte ve dönüşmektedir. Türk milletinin bu değişim ve dönüşüm sürecinde geri kalmaması, aksine bu sürecin öncülerinden biri olması gerekiyor. Türkiye Yüzyılı olarak hedeflediğimiz bu yeni dönemde, Türk milletinin lider bir rol üstlenebilmesi ancak ve ancak güçlü bir eğitim sistemi ile mümkündür" dedi.

Geylan, "Eğitimi her sürecin merkezine koymalıyız" diyerek, ülkenin geleceğinin ahlaklı, milli ve manevi değerlere bağlı, aynı zamanda bilimde, sanayide ve teknolojide başarılı bireyler yetiştirmekten geçtiğini ifade etti.

Çalıştay öncesinde Türkiye genelindeki teşkilatlar tarafından gerçekleştirilen il çalıştayları sonucu 50'ye yakın raporun kendilerine ulaştığını belirten Geylan, bu raporların eğitim sistemindeki sorunları ve çözüm önerilerini içerdiğini söyledi. Geylan, "Eğitimde ortalama akıl yerine ortak akıl yürütüldüğünde, çok güzel ve verimli sonuçlar elde edileceğine yürekten inanıyoruz" dedi.

Geylan, öğretmen atamalarında uygulanan mülakat sisteminin eğitim kamuoyunu işgal ettiğini belirterek, "Uzun yıllardan sonra ilk defa öğretmen ataması yapmadan yeni eğitim-öğretim yılına başladık. Bana göre bu milli eğitim adına bir zafiyettir" dedi.

Öğretmenlik Meslek Kanunu'na ilişkin değerlendirmelerde bulunan Geylan, "Meslek kanunu çıktı ancak içeriği zayıf. Çünkü Öğretmenlik Meslek Kanunu adında bir kanun, öğretmenlerimizin muhatap olduğu tüm süreçler ve mevzuatı kahir ekseriyetle ihtiva etmeli talebinde bulunmuştuk. Ancak kanun eksik olarak çıktı" diye konuştu.

Geylan, öğretmenliğin sadece bilme değil, bildiğini de aktarma mesleği olduğunu belirterek, "Sınav sadece bilgiyi ölçer. Dolayısıyla 'Öğretmenlerimizi, uzman ya da başöğretmen olarak tasvir ederken sınavı değil, tecrübeyi, deneyimi, kıdemi, hizmet süresini esas alın' demiştik. Bu talebimiz karşılık buldu. Şu an Meclis'te çıkmayı bekleyen kanunda sınav kaldırıldı" ifadelerini kullandı.

Benzer Videolar