TÜBİTAK Projesi ile Türkçe Ders Planlarına Anlama Odaklı Yaklaşım
Erzurum'daki bazı ortaokullarında 7. sınıf Türkçe ders planları, TÜBİTAK 1002 Programı kapsamındaki (223K291 numaralı) bir proje ile yeniden ele alındı. Bu proje, Anlama Odaklı Öğretim Yaklaşımı (TfU) prensiplerini temel alarak ders planlarını yeniden tasarladı ve bu yaklaşımın etkilerini araştırdı.
Karma yöntem araştırması olarak yürütülen projede, öğretmenler TfU yaklaşımı konusunda hem yüz yüze, hem de çevrimiçi kapsamlı bir eğitim aldılar. Bu eğitimler sayesinde öğretmenler, TfU'yu sınıflarında etkin bir şekilde kullanmayı ve öğrencilerin derinlemesine kavrayış geliştirmelerine imkan sağlayan öğrenme ortamları oluşturmayı öğrendiler. Eğitimin ardından, geliştirilen yeni ders planları uygulamaya konuldu.
Proje, öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif katılımlarını destekleyerek, daha derinlemesine anlamalarını sağlayan TfU yaklaşımının Erzurum'daki okullarda uygulanmasını içeriyordu. Prof. Dr. Abdulhak Halim Ulaş danışmanlığında, doktora öğrencisi Elif Akan'ın yürüttüğü bu çalışma, Türkçe eğitiminde anlama odaklı öğretimin önemini ve etkinliğini ortaya koyarak eğitimde yeni bir bakış açısının yaygınlaşmasına katkıda bulundu. Bu çalışma, eğitimde derinlemesine anlamayı hedefleyen önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. - ERZURUM
Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Yerel Kültür Sanat Tübitak erzurum Eğitim Yerel