‘Sahibinden’ sitesi üzerinden sattığı telefonu yurt dışı bir cihazla değiştirilerek kendisine iade edildi
Ankara'da yaşayan Efe Berk Bulut, eski cep telefonunu sahibinden.com üzerinden satmaya karar verdi. "Param Güvende" sistemi aracılığıyla bir alıcıya satış yapan Bulut, 72 saatlik cayma süresi boyunca alıcının telefonu iade etme hakkı olduğunu öğrendi. Alıcı, anlaşmalı kargo şirketi yerine özel bir kargo şirketiyle telefonu iade etti.
Bulut, kargoyu aldığında, kendisine gönderilen telefonun kendi telefonuna ait olmadığını fark etti. IMEİ numarası, model ve seri numarası dahil olmak üzere birçok ayrıntı farklıydı. Bulut, sahibinden.com'un "Param Güvende" hizmetinin güvenilirliğinden şüphe duyduğunu ve sistemde açıklar olduğunu savundu.
Sahibinden.com'un müşteri hizmetleriyle görüşen Bulut, hiçbir çözüm bulamadığını ve herhangi bir yardım yapılmadığını ifade etti. Sosyal medya paylaşımı sonrasında Bulut'un ulaştığı kişiler, daha ilgili davransa da sorunun çözümünde bir ilerleme sağlanamadı. Bulut, Sahibinden'in alıcıları yeterince kontrol etmediğini ve satıcıların dolandırılma riskine açık olduğunu belirtti.
Bulut, Sahibinden'in satış işlemlerinde bir aracı rolü üstlenmesi gerektiğini ve cihazların önce platform tarafından alınması gerektiğini savundu. Bu şekilde hem alıcının hem de satıcının dolandırılma risklerinin azaltılabileceğini düşündüğünü belirtti.
Bulut, dolandırıldığını belirterek hukuki süreç başlattığını ve konuyu yargıya taşıdığını ifade etti.