Otomotiv satışlarının görece düşük seyrettiği kasım ayı için ikinci el verileri ortaya çıktı

Kasım ayında Türkiye'nin dijital ikinci el araç pazarında 387.998 kurumsal ilan yayınlandı. Bu rakam, önceki yıla göre %17 artış, ancak Ekim ayına göre %12 azalış gösterdi. Aynı ayda 176.921 araç satışı gerçekleşti; bu da Ekim'e göre %5 azalma, ancak Kasım 2023'e göre %23 artış anlamına geliyor.

VOLKSWAGEN, PİYASADA ÖN PLANDA

Kasım ayında en çok tercih edilen marka, 22.239 satışla Volkswagen oldu. Ocak ayı hariç, yılın tüm aylarında pazar liderliğini korudu. Fiat (21.242 satış) ve Renault (20.659 satış) ise Volkswagen'i takip etti. Ford (15.825), BMW (10.439), Mercedes-Benz (9.909), Opel (9.476), Peugeot (9.198), Hyundai (7.507) ve Toyota (6.363) ilk on marka arasında yer aldı. Toplam satışların %75'i bu on markaya aitti.

FİAT EGEA, BİNEK ARAÇLARDA TEPEYE OTURDU

Kasım ayında 143.459 binek araç satışı gerçekleşti. En çok tercih edilen model, 8.304 satışla Fiat Egea oldu. Egea, yıl boyunca en çok tercih edilen binek araç modeli olarak liderliğini sürdürdü. Passat (6.485), Megane (6.255), Clio (6.251), Corolla (4.370), Focus (4.004), Astra (3.667), BMW 3 Serisi (3.510), BMW 5 Serisi (3.491) ve Mercedes C-Class (2.860) ise ilk on model arasında yer aldı. Bu on model, toplam binek araç satışlarının %34'ünü oluşturdu.

HAFİF TİCARİ ARAÇLARDA DOBLO YÜKSELİŞTE

Kasım ayında 33.462 hafif ticari araç satıldı. Doblo, 4.231 satışla en çok tercih edilen model oldu. Ford Tourneo Courier (3.734) ve Fiat Fiorino (3.712) ise sırasıyla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. VW Transporter (2.202), Ford Tourneo Connect (1.890), VW Caddy (1.822), Ford Transit (1.528), Renault Kangoo (1.507), Citroen Berlingo (1.385) ve Peugeot Partner (1.310) ilk on model arasında yer aldı. Bu on model, toplam hafif ticari araç satışlarının %70'ini kapsadı.

VERİ ANALİZİ: GÜNLÜK 450.000'DEN FAZLA İLAN İNCELENİYOR

Indicata, makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük veri analitiği kullanarak, Türkiye'nin dijital ikinci el araç pazarını günlük 450.000'den fazla veriyle inceliyor. Rapor, 40.000'den fazla kuruluşun çevrim içi ilanlarına dayanıyor. Bu kuruluşlar arasında Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi ilan sitelerinin yanı sıra Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurumsal platformlar da bulunuyor. Analizlerde bireysel ilanlar dikkate alınmıyor. Kurumlar, fiyat güncellemeleri veya satış nedeniyle ilanlarını geri çekiyor; bu durum Indicata tarafından takip ediliyor.

Otomotiv satışlarının görece düşük seyrettiği kasım ayı için ikinci el verileri ortaya çıktıKaynak: AA / Emirhan Yılmaz - Ekonomi Volkswagen Fiat Egea Otomobil Türkiye Ekonomi Fiat
Benzer Videolar