Yeni eğitim-öğretim yılı kapılarını aralarken, çocuklarını okula gönderecek veliler için okul servis ücretleri önemli bir konu haline geldi. Özellikle fahiş fiyatlarla karşılaşan velilerin hukuki haklarını bilmeleri ve bu durum karşısında nasıl hareket etmeleri gerektiği önem taşıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) 25 Temmuz’daki toplantısında okul servis ücretleri için belirlenen zam oranları, velileri zor durumda bıraktı. 0-1 kilometre arası mesafe ücreti, yüzde 16’lık bir zamla 1665 TL’den 1931,40 TL’ye yükseldi. Ancak, bazı servis şirketleri bu kararlara uymayarak velilerden çok daha yüksek fiyatlar talep etmeye devam ediyor.
Tüketici Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Mücahit Saraçlı, bu yıl en kısa mesafe için 23 bin TL belirlendiğini, ancak bazı servis şirketlerinin 70-80 bin TL civarında fiyat talep ettiğini söyledi. Saraçlı, velilerin bu durumla karşılaşmaları halinde öncelikle okul yönetimine durumu bildirmesi gerektiğini belirtti. Okul yönetiminin konuyu çözüme kavuşturması halinde sorun çözülebilir. Ancak, okul yönetiminin de durumu düzeltmemesi halinde velilerin ödeme makbuzlarıyla birlikte ilçe milli eğitim müdürlüklerine şikayette bulunma hakları bulunuyor.
Servislerde hostes zorunluluğu, bazı servis şirketlerinin fiyatlara yüzde 30 zam yapma gerekçesi olarak gösteriliyor. Ancak, Saraçlı, hostes farkının eklenmesi durumunda bile 70-80 bin TL gibi rakamların fahiş ve kabul edilemez olduğunu vurguladı. Bu tür taleplerin yasaya ve hukuka aykırı olduğunu ve haksız kazanç elde etme çabası olarak değerlendirdi.
Velilerin, fahiş fiyat talep eden servis şirketlerine karşı hukuki yollara başvurmaları ve haklarını savunmaları mümkün. Saraçlı, velilerin ödemelerinin 104 bin TL’ye kadar olan kısmına ilişkin makbuzları, ikamet ve okul adreslerini, aradaki mesafeyi Tüketici Hakem Heyetine bildirmeleri halinde parayı geri alma hakkına sahip olduklarını belirtti.
Avukat Barış Ülker de bu konuda baktığı bir davayı örnek göstererek, mahkemenin servis şirketine ödenen paranın yasal faiziyle birlikte müvekkiline geri iadesine karar verdiğini ifade etti. Ülker, velilerin fahiş ücretlerle karşılaşmaları durumunda ilk olarak servis şirketine durumu bildirmesi gerektiğini ve sonuç alınamaması halinde Tüketici Hakem Heyetine başvurmaları gerektiğini söyledi. Hakem Heyetinin başvuruyu reddetmesi durumunda ise Tüketici Mahkemesine itirazda bulunulabilir. Ülker, mahkemenin bilirkişi raporu gibi ek bir talebin olmaması durumunda davaların kısa sürede sonuçlandığını vurguladı.
Vatandaşların, dava sürecinin uzun süreceği düşüncesiyle mahkemeye başvurmaya çekindiklerini belirten Ülker, velilerin ödedikleri fahiş ücretleri en yüksek oranda faiziyle birlikte iade alabileceklerini ve yargılama masraflarından kaçınarak haklarından feragat etmemesi gerektiğini söyledi.
GÜNDEM
13 saat önceGÜNDEM
13 saat önceGÜNDEM
13 saat önceGENEL
13 saat önceGENEL
13 saat önceGENEL
13 saat önceGENEL
14 saat önceGüvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.