Milli Eğitim Bakanı Tekin’den Yapay Zeka Destekli Eğitim Uygulaması
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Gazi Anadolu Lisesi'nde düzenlenen Bireysel Öğrenme Platformu Tanıtım Programı'nda, eğitim sistemini dünyanın en gelişmiş ülkeleriyle rekabet edebilir hale getirmek için yoğun çaba harcadıklarını vurguladı.
Tekin, 9. sınıf öğrencilerine yönelik Türkiye Yüzyılı Maarif Modelini, bu çabanın bir sonucu olarak nitelendirdi ve eğitimde dünyada örnek gösterilen uygulamaları hayata geçirdiklerini belirtti.
Tüm okulları fiziki olarak dört dörtlük hale getirdiklerini ifade eden Bakan Tekin, "Teknolojik altyapımızı da geliştirdik. Şu anda en ücra köşedeki okullarımız dahil internet altyapısına kavuşmuş durumda." dedi.
İnternet erişimi sağlanan okullara etkileşimli tahtalar yerleştirildiğini ve Türkiye'nin dünyada tüm sınıflarda akıllı tahta bulunan tek ülke olduğunu vurgulayan Bakan Tekin, EBA platformuyla öğrencilerin tüm bilgilere ulaşabildiğini söyledi.
Tekin, okullar dışında kullanılan yardımcı kaynakların Bakanlık tarafından onaylanmadığına dikkat çekerek, "Sizi süreç içerisinde yanlış yönlendirebilir bu kaynaklar. Öğretmenlerimiz sizin derslerinize en doğru bilgiyi verecek kişilerdir." dedi.
Bakan Tekin, Liselere Geçiş Sınavı'nın Bakanlık, Üniversiteye Geçiş Sınavı'nın ise ÖSYM tarafından yapıldığını hatırlatarak, sınav sorularının tamamının müfredatta yer aldığını belirtti.
"Tanıtımını yaptığımız şey, yapay zeka uygulamasıyla geliştirilmiş bir model. İnanıyorum ki size gerçekten çok faydası olacak. 10, 11 ve 12. sınıftaki öğrencilerimizin YKS sınavlarına yönelik yoğun bir biçimde kullanacağını tahmin ediyorum." diyen Bakan Tekin, bu modelin öğrencilere ve velilere ilave külfet getirmeden hizmet vereceğini söyledi.
Uygulamanın sürekli geliştirileceğini vurgulayan Bakan Tekin, şu anda 250 öğretmenin uygulamada yer aldığını ve Bakanlık bünyesinde gönüllülük esasıyla projeye katılmak isteyen öğretmenleri de sürece dahil etmeyi beklediklerini belirtti.
Programda, Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu da konuşma yaptı.