Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Yelkenci: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli uygulamaya konuldu

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin, çağın gereklerini karşılayan ve aynı zamanda milli ve insani değerlere sahip nesiller yetiştirmeyi amaçladığını belirtti.

Erol Olçok Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde düzenlenen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenler Buluşması"nda konuşan Yelkenci, yeni eğitim-öğretim yılının hayırlı olmasını diledi.

Yelkenci, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin bir yılı aşkın bir süredir akademisyenler, öğretmenler ve bürokratlardan oluşan 1250 kişilik bir ekip tarafından hazırlandığını ve formatör eğitimlerinin yaz boyunca gerçekleştirildiğini ifade etti.

11 binden fazla formatör öğretmene, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin detayları ve nasıl anlatılacağı konusunda bilgi verildiğini vurgulayan Yelkenci, müfredatın ve öğretim programlarının Bakanlık tarafından onaylandığını ve kitap yazım çalışmalarının tamamlandığını duyurdu. Yelkenci, kitapların 2 Temmuz'da matbaadan çıktığını ve bugün itibariyle tüm illere ulaştırıldığını belirtti.

Yelkenci, yeni modelin beceri örgüsü temelli ve değerlerle beslenen bir program olduğunu vurgulayarak, öğretmenlere yapılacak bilgilendirmelerin programın sağlıklı işlemesinde büyük önem taşıdığını söyledi. "Bu, 2005'teki revizyon gibi bir revizyon değil," dedi Yelkenci, "O dönemde sadece yöntem ve teknikler değişmişti, konular aynı kalmıştı. Bu sefer ise hem yaklaşım, hem paradigma, hem de konular değişti."

Yelkenci, yeni programın okul öncesinden 12'inci sınıfa kadar bir bütünlük içinde tasarlandığını ve dikey ve yatay bütünlüğe sahip olduğunu açıkladı. Yelkenci, "Fen bilimleri dersinde afetlerden bahsediyorsanız, bunu sosyal bilgiler dersinde ve Türkçe dersinde de farklı şekillerde bulabilirsiniz," dedi. "Bu programın çocuklarımız ve eğitim sistemimizin geleceği için en güzel şekilde uygulanması gerekmekte."

Yelkenci, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin özgün bir program olduğunu ve becerileri özgün bir şekilde yapılandırdığını vurguladı. "Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal, duygusal öğrenme becerileri, okur yazarlık becerileri gibi becerileri ele alıyoruz," dedi.

Yelkenci, değerlerin sosyal öğrenme yoluyla ailede ve toplumda edinildiğini, ancak bu imkanların azalmasıyla okullara daha fazla sorumluluk düştüğünü belirtti. "Bir taraftan çağı yakalayacak hatta çağın ötesini yakalayacak olan beceri örgüsüyle donanmış nesiller, bir taraftan da kendi milli, manevi değerlerine ve aynı zamanda insani değerlere sahip olan nesiller yetiştirmemiz için böyle bir model planlanmış, programlanmış ve uygulamaya konulmuş oldu," diye konuştu.

İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Alireisoğlu, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" uygulamalarının Bursa'da ve tüm Türkiye'de canlı ve güçlü bir şekilde var olmasını temenni ettiğini söyledi. Alireisoğlu, kentte bu yeni değişimin güzel örneklerini ve pratiklerini ortaya koymak istediklerini ifade etti.

Konuşmaların ardından Yelkenci, formatör öğretmenlerin sorularını cevapladı. Program, Alireisoğlu'nun Yelkenci'ye hediye takdimi ile sona erdi.

Ömer Faruk Yelkenci Türkiye Yüzyılı Türkiye Eğitim Güncel bursa

Benzer Videolar