Kazakistan'da yolcu uçağı düştü | Dış Haberler
Son dakika... Kazakistan'ın Aktau bölgesinde yolcu uçağı düştü. Yetkililer, uçağın Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den Çeçenistan'ın başkenti Grozni'ye gittiğini bildirdi
Bakü'den Grozni'ye seyahat eden bir yolcu uçağı, Kazakistan'ın Aktau şehrine yakın bir bölgede düştü. Kazakistan Acil Durumlar Bakanlığı olayı teyit etti.
Azerbaycan Havayolları'na ait, J2-8243 numaralı Embraer 190 tipi uçak, Aktau'ya yaklaşık 3 kilometre mesafede acil iniş yapmak zorunda kaldı. Uçakta 67 yolcu ve 5 mürettebat bulunuyordu.
Olayın nedeni konusunda çeşitli iddialar ortaya atıldı. Rus haber kaynakları, yoğun sis nedeniyle uçağın rotasını değiştirdiğini öne sürerken, Azerbaycan Havayolları, uçağın bir kuş sürüsüne çarptığını açıkladı. Kazakistan yetkilileri ise farklı olasılıkları araştırıyorlar.
25 YOLCU YARALI KURTULDU
Kazakistan Acil Durumlar Bakanlığı'nın açıklamasına göre, uçaktaki 72 kişiden 25'i kazadan yaralı olarak kurtuldu ve 22'si tedavi altına alındı.
KUŞ ÇARPMASI İDDİASI
Azerbaycan Havayolları'nın kuş sürüsüne çarpma iddiasını destekler nitelikte, emekli kaptan pilot Eyüp Turşucu, Habertürk TV'ye verdiği demeçte, Grozni'ye olan görüş mesafesinin kötü olması nedeniyle uçağın Aktau'ya yönlendirildiğini belirtti. Aktau'da görüş mesafesinin iyi olmasına rağmen uçağın alçak irtifada düşüş yaşadığını ve sert bir iniş gerçekleştirdiğini vurguladı, bu durumun kuş sürüsüyle ani bir karşılaşmayı düşündürdüğünü ifade etti.
Turşucu'nun açıklamasına göre, uçağın çok alçak irtifada olması ve sert inişi, kontrol kaybının kuş sürüsüyle temas sonucu yaşanmış olabileceğini gösteriyor.
KUŞ SÜRÜLERİ VE UÇAK KAZALARI
Havacılık uzmanları, kuşların jet motorlarına girmesinin motor arızasına, ciddi hasara ve hatta tamamen durmaya yol açabileceğini vurguluyor. Bu risk, uçağın yere yakın olduğu kalkış ve iniş aşamalarında daha yüksektir.
Kuş sürüsüyle karşılaşmanın ve bunun sonucu oluşabilecek motor arızasının, özellikle iniş ve kalkış gibi kritik dönemlerde uçak kazalarına neden olabileceği bilinmektedir.