İstanbul’da Yapay Zeka ile Acil Durum Hastaneleri Belirleniyor

İstanbul Acil Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Abdurrahman Kavuncu, İstanbul'da vakaya en uygun hastanenin yapay zeka yardımıyla belirlendiğini açıkladı. Kavuncu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde kent genelinde istasyon ağları bulunduğunu belirtti.

İstanbul'da 347 ambulansın sağlık hizmeti sunduğunu ifade eden Kavuncu, yaklaşık 6 bin personelin sistemde görev aldığını söyledi. 112 Acil Çağrı Merkezinde ise yaklaşık 200 kişinin 24 saat boyunca gelen çağrıları cevapladığını belirtti.

Kavuncu, istasyonların yaygınlığıyla vatandaşlara ulaşma süresini azaltmayı hedeflediklerini vurgulayarak, özellikle trafik yoğunluğunun ambulansların hastaya ulaşma süresini etkilediğini dile getirdi.

Sağlık Bakanlığının koyduğu kriterler çerçevesinde ambulansların hastalara rahat şekilde ulaştığını ifade eden Kavuncu, "Metropol alanında vakalara 8 ile 9 dakika ulaşma süremiz var. Kırsalda da 15 dakikanın altındayız. Helikopter hava ambulansımız var, özellikle kırsaldaki vakalara ulaşmak için onları kullanıyoruz. Adalar'da çalışan 2 deniz ambulansımız da mevcut" dedi.

Kavuncu, hedeflenen zamanda vakalara ulaşabildiklerini belirterek, kişilerin acil durumlar karşısında geç müdahalede bulunma eğilimine dikkat çekti. "Yaralamalı kazalarda vatandaşımızdan rica ettiğimiz şey, başkalarının ambulans çağırıp çağırmadığına şahitlik etmediği müddetçe kendileri de o yaralı için ambulans talebinde bulunsun. Bizim çağrı karşılayıcı personelimiz 'Biz duyduk, ambulans çıkardık.' desin. Her gelen birbirine söylüyor, herkes bekliyor ama aslında çok geç çağrılmış. Trafikte ambulansın üstünlüğünü maalesef bazıları hazmedemiyor. Bu bir yarış değil, hayat kurtarma" diye konuştu.

Kavuncu, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde 600'e yakın özel ambulans bulunduğunu ve olası afet durumlarında bu araçların yönetiminin kendilerinde olduğunu belirtti.

İstanbul'da 112 Acil Çağrı Merkezine günde 8 ila 10 bin arasında ambulans talebi geldiğini ifade eden Kavuncu, "Bunun yaklaşık 2 bin 500'üne ambulans gönderiyoruz, sahadan hasta taşıyoruz hastaneye. Bir kısmı ambulans gerekmeyen durumlar. Dişi ağrıyan da ambulans istiyor. Çocuğu ateşlenmiş, hastanın arabası yok, talepte bulunuyor, servise enfeksiyon nedeniyle ambulansla götürülmesini istiyor. Biz buna 'evet' dersek o sırada ambulansı meşgul edeceğimiz için gerçek bir çağrıya cevap verememe riskini alamayız. Ama dişi ağrıyor, 80 yaşında, üst katlarda oturuyor, asansör yok, hasta yürüyemez durumda. Buna yardım ediyoruz" dedi.

Kavuncu, İstanbul'da hastanın ambulansla gönderileceği hastaneyi yapay zekayla belirlediklerine dikkat çekerek, şunları söyledi: "İstanbul'daki bütün hastanelerin özel ya da kamuya ait branşlarını, o gün yoğunluklarını, yatak sayılarını, yoğun bakım ünitelerinin durumunu, ekiplerinin varlığının datalarını sisteme giriyoruz. Bizim de ambulans sistemlerimizde kayıtlarımız var. Hastanın naklini branşı olmayan bir hastaneye yapmak istemiyoruz. Yapay zeka yardımıyla otomatik olarak 'Şurayı teklif ediyorum, şu hastane uygun.' diyor. Bu tekliflerden yola çıkarak en yakın hastaneyi seçiyoruz, hastayı doğru hastaneye taşıyoruz. Bu bir avantaj, yoksa ikinci nakil gerekir. Yani branşında çocuk cerrahisi olmayan bir hastaneye bebeği götürürseniz daha sonra onu ikinci kez taşımak zorunda kalırsınız."

Kaynak: AA / Hikmet Faruk Başer - Güncel

Yapay Zeka Teknoloji istanbul Hastane Sağlık Güncel

"
Benzer Videolar