İkinci el otomobil satışlarında güvenli ödeme sistemi başlıyor

Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Noterler Birliği'nin iş birliğiyle hayata geçirilen Güvenli Ödeme Sistemi, ikinci el araç satışlarında yaşanan tüketici mağduriyetlerini azaltmayı hedefliyor. 27 Eylül'den itibaren herkes için zorunlu hale gelen sistem, alıcı ve satıcı arasında ödeme sürecinde ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkları önlemek amacıyla tasarlandı.

İşte Güvenli Ödeme Sistemi hakkında merak edilen 10 soru ve cevap:

SORU 1- GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ NEDİR?

İkinci el araç alım satımını daha güvenli hale getirmek için geliştirilen bir ödeme sistemidir.

SORU 2- GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ NE ZAMAN ZORUNLU OLACAK?

Sistem, daha önce sadece oto galerilerin satışlarında zorunluyken, 27 Eylül'den itibaren tüm alıcı ve satıcılar için zorunlu hale geldi.

SORU 3- SİSTEMDE ÖDEME SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?

Öncelikle satıcı, güvenli ödeme sürecini başlatır. Daha sonra alıcı, notere gitmeden önce referans numarası ile parayı aracı kuruluşa yatırır. Satış onaylandıktan sonra güvenli hesapta bekleyen para anında satıcının hesabına aktarılır.

SORU 4- SİSTEM HANGİ AMAÇLA UYGULANIYOR?

Sistem, nakit taşıma, sahte para ve satış bedelinin ödenmemesi gibi riskleri ortadan kaldırmayı amaçlıyor.

SORU 5- UYGULAMA TÜKETİCİLERİ NASIL ETKİLEYECEK?

Sistem, ikinci el araç piyasasında güven ortamı oluşturmayı hedefliyor. Alıcı ve satıcı arasındaki ödeme anlaşmazlıklarını önleyerek tüketici mağduriyetlerini azaltmayı amaçlıyor.

SORU 6- UYGULAMANIN DENETİMİ KİM TARAFINDAN YAPILACAK?

Sistemin işleyiş ve denetimi Ticaret Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek.

SORU 7- SİSTEME DAHİL OLAN BANKALAR HANGİLERİ?

Türkiye Noterler Birliği ile protokol imzalayan tüm bankalar, elektronik para ve ödeme kuruluşları sisteme dahil edilecek.

SORU 8- SİSTEMİN KULLANIMI İÇİN HERHANGİ BİR ÜCRET OLACAK MI?

Banka tarafından her işlem için satıcının hesabından 105 lira kesinti yapılacak. Bu ücretten 52,5 lirası işlem katılım payı olarak Türkiye Noterler Birliği'ne aktarılacak.

SORU 9- SATIŞ İŞLEMİNDEN CAYILMASI HALİNDE SİSTEM ÜZERİNDEN YAPILAN BAŞVURU İPTAL EDİLEBİLECEK Mİ?

Bu durumda başvuru iptal edilebilir ve alıcının yatırdığı tutar ilgili banka, elektronik para veya ödeme kuruluşu tarafından iade edilir.

SORU 10- SATIŞ KAYDI SONRASI BİLGİLERDE GÜNCELLEME YAPILABİLECEK Mİ?

Başvuru oluşturulduktan sonra bilgilerde düzenleme yapılamaz. Bunun için mevcut başvurunun iptal edilmesi ve yeni bir işlem başlatılması gerekir.

Kaynak: AA / Serhat Tutak - Güncel

Ticaret Bakanlığı Teknoloji Otomobil Türkiye Ekonomi Güncel Finans Hukuk

"
Benzer Videolar