DOLAR 36,1317 0.06%
EURO 37,7536 0.5%
ALTIN 3.382,060,45
BITCOIN 3466628-0.40928%
İstanbul

PARÇALI BULUTLU

13:23

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

İEÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin’e Uluslararası Ödül
15 okunma

İEÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin’e Uluslararası Ödül

ABONE OL
Şubat 4, 2025 08:50
İEÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin’e Uluslararası Ödül
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Bölümü’nden Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin’in moda sektöründeki yenilik isteğiyle sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi inceleyen makalesi, uluslararası bir ödüle değer görüldü. İngiltere merkezli Emerald yayıncılığının prestijli dergisi Journal of Social Marketing tarafından verilen Literati Award 2024’ü kazanan Ertekin, Türkiye’ye önemli bir başarı getirdi.

Sürdürülebilir moda üzerine 15 yıldır araştırmalar yürüten Ertekin, özellikle özgün analizleri, kapsamlı literatür taraması ve sosyal pazarlama alanında sunduğu çözüm önerileriyle dikkat çekti. “Yenilik arzusu ve sürdürülebilirlik: Moda endüstrisinde sosyal pazarlamanın zorunlu gereksinimi” başlıklı makalesinde, aşırı tüketimin olumsuz etkilerine ve sürdürülebilir çözümlere acil ihtiyaç olduğuna vurgu yaptı. Prof. Dr. Deniz Atik ile birlikte yürüttükleri bu çalışmada, tüketicilerin yenilikçiliğe olan ilgisini ve sürdürülebilir tüketime duydukları artan ihtiyacı derinlemesine ele aldılar.

Ertekin, makalesinde tüketicilerin yenilik arayışının altında yatan psikolojik ve sosyal faktörleri ve moda şirketlerinin bu arzuyu beslemedeki rolünü incelediklerini belirtti. Ayrıca, sürdürülebilirliğe ulaşmak için sosyal pazarlama stratejileri önerdiklerini ifade etti.

Doç. Dr. Ertekin, tüketicilerin moda dünyasında yeni ürünlere olan özleminin devam ettiğini, bu nedenle sürdürülebilirlik çalışmalarının bu gerçeği göz önünde bulundurması gerektiğini söyledi. Fazla tüketim ve üretimin tehlikelerine dikkat çeken Ertekin, markaların yeniye olan talebi sürdürülebilirlik politikalarında değerlendirmeleri gerektiğini vurguladı. İleri dönüşüm, paylaşım ekonomisi, onarım, ikinci el giyim, döngüsel moda ve ortak tüketim gibi yöntemlerin önemine işaret ederek, bu uygulamaların nasıl uygulanabileceğine dair öneriler sunduğunu belirtti. Sürdürülebilirliğin sadece eskiyi kullanmak olarak yanlış anlaşılmaması gerektiğini, yenilik ve sürdürülebilirliğin birlikte ele alınarak tüketici ihtiyaçlarının karşılanabileceğini ve yeni bir sürdürülebilir tüketim anlayışının oluşturulabileceğini sözlerine ekledi.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Yerel Kültür Sanat Eğitim izmir Yerel Moda

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Güvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.  

casino siteleri bahis siteleri