Honda 0 Serisi Elektrikli Araç Teknolojileri Tanıtıldı

Honda, Japonya'da düzenlenen bir toplantıda 0 serisindeki en son gelişmeleri tanıttı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, "Honda 0 Teknoloji Toplantısı"nda yeni teknolojiler ve 0 serisine yönelik yaklaşımlar açıklanırken, Honda'nın elektrikli araçlara yönelik küresel vizyonu vurgulandı. Karbon nötr hedefi doğrultusunda Honda, 2030 yılına kadar toplam yedi Honda 0 serisi modelini (küçük, orta ve büyük boyutlu) piyasaya sürmeyi hedefliyor.

Honda, bu yılın başlarında CES 2024'te "Saloon" ve "Space-Hub" adlı iki konsept modeli tanıtarak 0 serisi için önemli bir adım attı. Serinin ilk seri üretim modelinin 2026'da satışa sunulması planlanıyor ve modelin konsepte benzer bir tasarıma sahip olması ve serinin amiral gemisi olması bekleniyor. Ocak ayında ABD'de düzenlenecek CES 2025'te ise Japonya'daki toplantıda duyurulan teknolojileri içeren yeni bir "Honda 0 serisi" modeli tanıtılacak.

İnsan odaklı bir yaklaşımı temel alan Honda 0 Serisi, "İnce, Hafif ve Bilge" ilkesi ve "Sıfır" felsefesi doğrultusunda tasarlanıyor. Bu yenilikçi yaklaşım, beş temel değeri kapsıyor: sanatsal tasarım, gelişmiş sürüş destek sistemleri (AD/ADAS), Nesnelerin İnterneti (IoT) ile araç içi yaşam alanı, sürüş keyfi ve elektrik verimliliği.

Honda 0 Serisindeki yeni nesil teknolojiler

Honda, "ince" ilkesini kullanarak araçları hem estetik hem de daha konforlu hale getirmek için alçak profilli ve kısa çıkıntılara sahip tasarımlar kullanmayı hedefliyor. "Hafif" ilkesi ise daha dinamik bir sürüş deneyimi sunmayı ve elektrik verimliliğini en üst düzeye çıkarmayı amaçlıyor. Bu kapsamda Honda, ultra yüksek dayanımlı çelik kullanarak yeni bir elektrikli araç platformu geliştirdi.

Kompakt e-Aks ve ince batarya paketi ile birleşen bu yapı, araç içi alanın daha verimli kullanılmasını sağlıyor. Bu platform, ince batarya paketi ve kompakt e-Aks ile birlikte, aracın ağırlık merkezini düşürerek dengeli ve dinamik bir sürüş deneyimi sunuyor. Yüzde 40 daha küçük e-Aks, daha kompakt bir yerleşim sağlayarak kabin alanını genişletiyor.

Ayrıca, Honda'nın geliştirdiği aktif aerodinamik sistem, aracın hızına göre ön aero deflektörünü devreye sokarak hava direncini azaltıyor. Özellikle SUV gibi yüksek yapıdaki araçlarda enerji verimliliğini artıran bu yeni teknoloji, düz yolda da yüksek stabilite sağlıyor. Aynı zamanda Honda'nın yeni gövde rijitliği yönetimi, virajlarda araç üzerindeki yük dağılımını optimize ederek yol tutuşu ve sürüş keyfini artırıyor.

Farklı araç modelleri için esnek bir üretim süreci sunuluyor

Honda, elektrikli araç üretiminde gelişmiş üretim teknolojileriyle de öne çıkıyor. Batarya gövdelerinin üretiminde kullanılan yeni döküm teknolojisi sayesinde, parça sayısının önemli ölçüde azaltılması planlanıyor ve bu hamle, üretim verimliliğini artırması hedefleniyor. Böylelikle, farklı araç modelleri için esnek bir üretim süreci sunuluyor. Honda, araç gövdesini hafifletmek için dünyanın ilk CDC birleştirme (metal kaplama) teknolojisini kullanarak, yüksek dayanımlı malzemelerle aracın ağırlığını azaltırken aynı zamanda güvenlik performansını artırıyor.

Honda mühendisleri tarafından geliştirilen bu teknoloji, elektrikli araçların verimliliğini artırarak daha hafif ve dayanıklı araçlar üretilmesini sağlıyor. Ayrıca, batarya paketlerinin montaj hattında kullanılan esnek hücre üretim sistemi, otomatik yönlendirmeli araçlarla çalışarak üretim süreçlerini daha esnek hale getiriyor.

Güvenli bir mobilite deneyimi

Honda'nın "bilge" ilkesi doğrultusunda, gelişmiş sürüş destek sistemleri (AD/ADAS), yeni nesil teknolojilere odaklanarak sürücülere güvenli ve sorunsuz bir mobilite deneyimi sunmayı amaçlıyor. Honda, "SENSING Elite" donanımıyla donatılmış Legend modeli, 2021'de satışa sunulduğunda seviye 3 otonom sürüş özellikleriyle dikkat çekmişti.

Honda 0 serisindeki seri üretim modelleri de otonom sürüş özelliklerine sahip olacak ve otonom sürüş teknolojisini kablosuz güncellemelerle geliştirecek. Honda, uzun vadede bilgi birikimi ve tüketici deneyimlerini kullanarak akıllı teknolojileri geliştirerek yazılım tanımlı araçlar (SDV) üretmeyi hedefliyor. Yeni nesil araçlar, her müşteri için kişiselleştirilmiş çözümler sunarak kendilerini daha akıllı hale getirecek.

Honda, otomatik sürüş teknolojisini geliştirerek sürüş keyfini artırmayı ve enerji yönetimini optimize etmeyi hedefliyor. Gelecek nesil elektrikli araçlar, entegre sistemler aracılığıyla sürücü ve araç arasında güçlü bir bağlantı kuracak ve üç boyutlu sensörleri sayesinde daha kontrollü bir sürüş deneyimi sunacak.

Honda 0 Serisi, batarya ve termal yönetim teknolojilerini birleştirerek konforlu bir kabin ve pratik bir menzil de sağlayacak. Son olarak Honda, dijital kullanıcı deneyimi (UX) geliştirerek kullanıcı stresini azaltmayı ve araç içi keyfi artırmayı hedefliyor.

Kaynak: AA / Muhammet Fatih Kabasakal - Ekonomi

Teknoloji Otomobil Japonya Ekonomi Honda

"
Benzer Videolar