Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul-Akyazı arasındaki trafik yoğunluğunu Kuzey Marmara Otoyolu ile azalttıklarını vurgulayarak, Akyazı-Ankara arasına Orta Anadolu Otoyolu inşa etme planlarını açıkladı.
Vali Rahmi Doğan ve diğer yetkililer tarafından Sakarya Valiliğinde karşılanan Bakan Uraloğlu, şeref defterini imzaladıktan sonra İl Koordinasyon Toplantısına katıldı.
Toplantı sonrası yaptığı açıklamada, Sakarya’nın ihtiyaçlarını ve yapılması gerekenleri görüştüklerini, alınan kararlarla birlikte çalışarak kentin gelişimine katkıda bulunacaklarına olan inancını dile getirdi.
Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümeti döneminde Sakarya’ya yapılan büyük yatırımların istihdama büyük katkı sağladığını ve kentin sanayide yükselen bir yıldız haline geldiğini belirtti. TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğünde üretilen yerli ve milli elektrikli tren setleri ve banliyö tren setlerinin yanı sıra, birçok özel firmanın da demiryolu araçları üretiminde faaliyet gösterdiğini, gençlerin kendi şehirlerinde iş bulduğunu ve bu durumun göçü azaltarak nüfus artışını desteklediğini ekledi.
Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 2002’den beri yaklaşık 281 milyar dolar yatırım yaptıklarını belirten Bakan, ülkenin her köşesinde vatandaşların ihtiyaçlarını karşılamaya devam ettiklerini ve bu hizmet yolundan hiçbir güç tarafından alıkonulamayacaklarını söyledi.
Sakarya’da da önemli ulaşım ve haberleşme projelerini hayata geçirdiklerini ifade eden Bakan, 2002’den beri Sakarya’ya yaklaşık 164 milyar lira yatırım yapıldığını açıkladı. Bölünmüş yol uzunluğunun 131 kilometreden 402,5 kilometreye çıkarıldığını, BSK kaplamalı yol uzunluğunun da 197 kilometreden 561,4 kilometreye ulaştığını belirtti. Kuzey Marmara Otoyolu, Adapazarı-Karasu-Akçakoca yolu gibi projelerin yanı sıra, Geyve Ayrımı-Taraklı Yolu, Sakarya-Taraklı, Sinanoğlu-Limandere Şehir Geçişi ve çeşitli köprü kavşaklarının hizmete açıldığını vurguladı.
Bakan Uraloğlu, Erenler Otoyol Kavşağı-D-100 Bağlantı Yolu, Kozluk Kavşağı Bölünmüş Yolu, Kaynarca-Karasu-Kocaali Yolu, Ormanköy-Akyazı-Dokurcun Yolu, D-100 Adapazarı Hanlı Kavşağı-Mekece Devlet Yolu ve Mudurnu Deresi Köprüsü Yapımı gibi 9 ayrı karayolu projesinin devam ettiğini belirtti. Kaynarca-Karasu-Kocaali Yolunun, İstanbul’dan Karadeniz Sahil Yolu’na alternatif bir ulaşım yolu sağlayacağını ve bölgedeki sanayi tesisleri, limanlar ve turizm faaliyetlerine katkı sağlayacağını vurguladı. Projenin 60,7 kilometre uzunluğunda olduğunu ve 2025 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini açıkladı.
Ülkenin her noktasını “Türkiye Yüzyılı” vizyonuna uygun ulaşım ve haberleşme altyapısıyla donatmayı hedeflediklerini belirten Bakan, Sakarya çevreyolunun (Pekşenler yolu) 18 kilometrelik projesinin planlama aşamasında olduğunu söyledi.
Orta Anadolu Otoyolu’nun 276 kilometre uzunluğunda ve 6 şeritli olarak planlandığını, Kuzey Marmara Otoyolu’nu Ankara-Niğde Otoyolu’na hızlıca bağlayacağını ve afet durumlarına alternatif bir yol oluşturacağını belirtti.
Sakarya’nın demiryolu altyapısına yapılan yatırımlardan bahseden Bakan, mevcut konvansiyonel hattın yenilenmesini, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın hizmete girmesini, Arifiye-Pamukova arasına 2. hattın inşa edilmesini, Doğançay Ripajı çalışmalarının devam ettiğini ve Adapazarı-Karasu Demiryolu Hattı Projesi için ihale hazırlıklarının tamamlandığını aktardı.
Karasu Limanı’nın önemine değinen Bakan, limanın geliştirilmesine yönelik incelemelerde bulunacağını ve Sakarya’yı “Türkiye Yüzyılı” vizyonunda hedeflenen ulaşım ve haberleşme altyapısının ötesine taşımayı amaçladıklarını söyledi.
Ziyaret sırasında AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz, AK Parti Sakarya milletvekilleri, Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı, İl Emniyet Müdürü, İl Jandarma Komutanı, AK Parti ve MHP İl Başkanları, belediye başkanları ve kurum müdürleri de hazır bulundu.
GÜNDEM
51 dakika önceGENEL
60 dakika önceGENEL
1 saat önceGENEL
2 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGÜNDEM
3 saat önceGüvenliğiniz bizler için önemli. Bu yüzden gizlilik politikası sayfamızı inceleyiniz.