ATO’da Sosyal Medyanın Ticaret Hayatına Etkileri Konuşuldu

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, işletmelerin büyüme ve gelişme süreçlerinde sosyal medyanın giderek artan önemine dikkat çekti. Günümüzde sosyal medyanın iş dünyası için vazgeçilmez bir ticaret platformu haline geldiğini vurgulayan Baran, özellikle TikTok'un Türkiye'deki popülaritesinden bahsetti. 10.000'i aşkın işletmenin TikTok'ta faaliyet gösterdiğini ve bunların büyük çoğunluğunu (yaklaşık %96) KOBİ'lerin oluşturduğunu belirtti.

ATO 14 No'lu Medya Meslek Komitesi tarafından düzenlenen "Kamu Politikaları ve Dijital Platformların Ticaret Hayatına Etkileri Sektörel İstişare Toplantısı", ATO Duatepe Salonu'nda gerçekleştirildi. Toplantıda, ATO Başkanı Gürsel Baran'ın yanı sıra ByteDance/TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye Bölge Başkanı Fatih Kafadar, TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz, ATO Komite ve Meclis üyeleri ve sektör temsilcileri yer aldı. Tartışmalar, sosyal medyanın iş dünyasına etkisi, dijital platformların ticari faaliyetlerdeki rolü, güvenli içerik üretimi ve paylaşımı ile KOBİ'lerin sosyal medya aracılığıyla büyüme potansiyelleri üzerine yoğunlaştı.

Başkan Baran, konuşmasında sosyal medya ve dijitalleşmenin hem sosyal hem de ekonomik gelişmelere önemli katkılar sağladığını, ticaret, satış ve pazarlama alanlarında yeni fırsatlar yarattığını dile getirdi. Sosyal medyanın işletmeler için çekim merkezi olduğunu tekrarlayan Baran, TikTok'taki işletme sayısının ve bu işletmelerin büyük çoğunluğunu KOBİ'lerin oluşturduğunun altını çizdi. Türkiye'de TikTok kullanımının yaygınlığını, yaklaşık 38 milyon kullanıcısı olduğunu belirterek vurguladı.

Baran, sosyal medyanın hayatımızdaki yerinin giderek arttığını ve dünya nüfusunun büyük bir kısmının sosyal medya kullandığını hatırlatarak, özellikle TikTok'un Facebook, YouTube ve Instagram'dan sonra en çok tercih edilen platformlardan biri olduğunu söyledi. Ancak, sosyal medyada uzun süre geçirme alışkanlığının aile ve toplumsal yaşamda potansiyel olumsuzluklara yol açabileceğine de değindi.

ByteDance/TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye Bölge Başkanı Fatih Kafadar, TikTok'un başarısını kullanıcı sayısı ve platformda geçirilen zaman gibi metriklerle açıkladı. Dünyada en hızlı 1 milyar kullanıcıya ulaşan platform olduğunu ve kullanıcıların günde ortalama 90 dakikadan fazla zaman geçirdiğini ifade etti. Kullanıcıların günde 350-400 farklı içerik gördüğünü belirtti ve TikTok'un global çapta en başarılı üç platform arasında yer aldığını vurguladı.

Kafadar, TikTok'un topluluk kurallarına uyulduğu sürece her türlü programı desteklediğini ve algoritmasının kullanıcıların ilgi alanlarına göre içerik önerdiğini, bu sayede doğru içeriğin doğru kişiye ulaşmasını sağladığını açıkladı. Ayrıca, TikTok Live için yeni projeler geliştirdiklerini ve hedeflerinin herkesin içerik üreticisi olabileceği bir platform yaratmak olduğunu belirtti.

TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz da şirketin ilerleme süreci, planları ve vizyonu hakkında bilgi verdi. Soru-cevap bölümüyle devam eden toplantıya, 14 No'lu Medya Meslek Komitesi Başkanı Mehmet Talha Geredeli, Komite Başkan Yardımcısı İsa Doğmuş, Meclis Üyeleri Efe Polat ve Tayfun Soydemir, Komite Üyesi Furkan Çam, 41 No'lu İnşaat Tamamlayıcı İşler Meslek Komitesi Başkanı Hakan Ekici ve 53 No'lu Peyzaj, Çevre Düzenleme ve Yapısalları Faaliyetleri Meslek Komitesi Meclis Üyesi Kirami Yıldırım da katıldı.

Benzer Videolar