Ankara’da Sosyal Medyanın İş Dünyasına Etkileri Tartışıldı

Ankara Ticaret Odası (ATO) 14 No'lu Medya Meslek Komitesi, Duatepe Salonu'nda bir toplantı düzenledi. Toplantıda, sosyal medyanın iş dünyasına olan etkileri masaya yatırıldı.

ATO'nun ev sahipliğinde gerçekleşen "Kamu Politikaları ve Dijital Platformların Ticaret Hayatına Etkileri Sektörel İstişare Toplantısı"nda; dijital platformların ticari faaliyetlerdeki rolü, güvenli içerik yönetimi, KOBİ'lerin sosyal medya ile büyüme stratejileri gibi önemli konular ele alındı.

Toplantıda, sosyal medyanın günümüzün en önemli ticaret platformlarından biri olduğu vurgulandı.

ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, sosyal medyanın işletmeler için önemli bir büyüme alanı olduğunu belirtti. Baran, Türkiye'de 10.000'i aşkın işletmenin TikTok'u kullandığını ve bunların %96'sının KOBİ olduğunu ifade etti.

Toplantıya, ByteDance/TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye Bölge Başkanı M. Fatih Kafadar, TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz, ATO komite ve meclis üyeleri ile sektör temsilcileri katıldı. Geleneksel pazarlama yöntemlerine alternatif olarak, sosyal medyanın sunduğu fırsatlar ve riskler tartışıldı.

Başkan Baran, sosyal medya ve dijitalleşmenin ekonomik ve sosyal gelişmeleri desteklediğini, ticaret, satış ve pazarlamada yeni fırsatlar yarattığını vurguladı. Sosyal medyanın günümüzde bir ticaret platformu haline geldiğini tekrarlayarak, Türkiye'deki TikTok kullanım istatistiklerini paylaştı.

Baran, dünya nüfusunun yarısından fazlasının sosyal medya kullandığını belirterek, TikTok'un Facebook, YouTube ve Instagram'dan sonra en çok kullanılan platform olduğunu dile getirdi. Türkiye'de TikTok kullanımının oldukça yüksek olduğunu, yaklaşık 38 milyon kullanıcının bulunduğunu ve kullanıcıların günde ortalama 2 saat 23 dakika sosyal medyada vakit geçirdiğini aktardı.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Ekonomi Ankara Ticaret Odası Gürsel Baran Sosyal Medya Teknoloji Ekonomi ankara Medya Dünya

Benzer Videolar