2. el araç satışında yeni dönem başladı! Artık herkes için zorunlu

Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Noterler Birliği işbirliğiyle yürütülen Güvenli Ödeme Sistemi, ikinci el araç alım satımlarında tüketici mağduriyetlerini önlemeyi hedefliyor. Bu sistem, alıcı ve satıcı arasındaki ödeme ihtilaflarını ortadan kaldırmayı amaçlıyor.

Bugünden itibaren Güvenli Ödeme Sistemi herkes için zorunlu hale geldi. Daha önce sadece oto galerilerin kullandığı sistem, artık bireysel alıcı ve satıcılar için de geçerli. İşte sistemle ilgili merak edilen sorular ve cevapları:

SORU 1 - GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ NEDİR?

Güvenli Ödeme Sistemi, ikinci el araç alım satımlarını daha güvenli hale getirmek için geliştirildi.

SORU 2 - GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ NE ZAMAN ZORUNLU OLDU?

Sistem, bugünden itibaren herkes için zorunlu hale geldi. Daha önce sadece oto galeriler için zorunluydu.

SORU 3 - SİSTEMDE ÖDEME SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?

Satıcı, güvenli ödeme sürecini başlatır. Alıcı, notere gitmeden önce referans numarası ile parayı aracı kuruluşa yatırır. Satış onaylandığında, güvenli hesapta bekleyen para anında satıcının hesabına aktarılır.

SORU 4 - SİSTEM HANGİ AMAÇLA UYGULANIYOR?

Sistem, nakit taşıma, sahte para riski ve satış bedelinin ödenmemesi gibi sorunları ortadan kaldırmayı amaçlıyor.

SORU 5 - UYGULAMA TÜKETİCİLERİ NASIL ETKİLEYECEK?

Güvenli Ödeme Sistemi, ikinci el araç piyasasında güven ortamının oluşmasına yardımcı olacak. Uygulama, tüketici mağduriyetlerini önleyerek, alıcı ve satıcı arasındaki ödeme ihtilaflarını ortadan kaldıracak.

SORU 6 - UYGULAMANIN DENETİMİ KİM TARAFINDAN YAPILACAK?

Sistemin işleyiş ve denetimi Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülecek.

SORU 7 - SİSTEME DAHİL OLAN BANKALAR HANGİLERİ?

Türkiye Noterler Birliği ile protokol imzalayan tüm banka, elektronik para veya ödeme kuruluşları sisteme dahil edilecek.

SORU 8 - SİSTEMİN KULLANIMI İÇİN HERHANGİ BİR ÜCRET OLACAK MI?

Banka tarafından her işlem için satıcıya aktarılacak araç satış bedelinden 105 lira kesilecek. Bu ücretten 52,5 lirası işlem katılım payı olarak Türkiye Noterler Birliğine aktarılacak.

SORU 9 - SATIŞ İŞLEMİNDEN CAYILMASI HALİNDE SİSTEM ÜZERİNDEN YAPILAN BAŞVURU İPTAL EDİLEBİLECEK Mİ?

Başvuru iptal edilebilecek ve alıcının yatırdığı tutar ilgili banka, elektronik para veya ödeme kuruluşu tarafından iade edilecek.

SORU 10 - SATIŞ KAYDI SONRASI BİLGİLERDE GÜNCELLEME YAPILABİLECEK Mİ?

Başvuru oluşturulduktan sonra bilgilerde düzenleme yapılamayacak. Bunun için mevcut başvurunun iptal edilmesi ve yeni bir işlemin başlatılması gerekecek.

Haberler.com / Abdurrahman Yazıcı - Otomobil

Teknoloji Otomobil Ekonomi Türkiye Finans Güncel Banka Noter

Benzer Videolar